fbpx
5 najczęściej popełnianych błedów w mediach społecznościowych

Prowadzisz własną firmę lub markę osobistą? Stawiasz na media społecznościowe, ale nie widzisz efektów włożonej w nie pracy? Być może popełniasz któryś z pięciu najczęstszych błędów w komunikacji marki! Sprawdź poniżej co możesz zmienić w swoich socjalach, aby stać się bardziej rozpoznawalną marką, a co za tym idzie – lepiej sprzedawać!

Nieciekawe dla odbiorców tematy poruszane w postach - grafika

1. Nieciekawe dla odbiorców tematy poruszane w postach

Brzmi zbyt ogólnie? Przecież wiadomo, że w postach trzeba pisać coś ciekawego, prawda? Ale może warto się zastanowić nad tym czy aby na pewno nasze posty są ciekawe, a na ile podobają się jedynie nam! Jak to sprawdzić? Osobiście lubi stosować testy ABC. Dodajemy posty z różnymi merytorycznymi treściami i patrzymy, które z nich zbiorą większe zaangażowanie. Sprawdzamy również dany content na różnych kanałach – to może pokazać nam gdzie tak naprawdę lepiej sprawdzą się takie, a nie inne treści. Nie bójmy się próbować! W końcu tak samo wygląda to w prawdziwym życiu – inne tematy poruszamy z rodziną, a inne z przyjaciółmi. Inne tematy zostaną poruszone na posiadówce, a inne w pracy. Musimy stać się elastyczni i dostosować się do naszych odbiorców.

Język niedostosowany do odbiorców - grafika

2. Język niedostosowany do odbiorców

Niby taka oczywista rzecz, jednak można się zdziwić jak wiele marek nie zauważa, że komunikaty pisane w danym stylu kompletnie nie przemawiają do ich odbiorców. Często posty pisane np. do młodych dorosłych posiadają treści pisane jak do nastolatków. Posty kierowane zaś do osób po 40 są zbyt oficjalne.

Warto usiąść i rozpisać sobie personę do której się zwracamy. Następnie należy przemyśleć w jaki sposób chcielibyśmy rozmawiać z taką osobą, albo może sami nią jesteśmy i jakie w takim razie komunikaty by do nas trafiały. To pomoże znacznie lepiej zjednać sobie społeczność i stać się marką wartą zaufania w swojej grupie docelowej.

Nieatrakcyjne grafik - grafika

3. Nieatrakcyjne grafiki

Umówmy się – nieodłącznym elementem mediów społecznościowych jest ich wygląd. Niestety dobre, konkretne copy, to nie wszystko. Człowiek potrzebuje mocnych widocznych bodźców na pierwszy rzut oka. Dlatego warto zadbać o spójną i estetyczną komunikację wizualną naszych mediów społecznościowych. Przede wszystkim skupmy się, aby każde z wrzucanych grafik było ustrukturyzowane.

Na Facebooku zadbajmy o logo widoczne na każdej grafice w tym samym miejscu. Dobrze byłoby zadbać o podobny styl graficzny w każdym poście i o używanie własnych zdjęć – te stockowe automatycznie zniechęcają potencjalnego odbiorcę.

Na instagramie warto zadbać o filtr przewodni zdjęć. Ta platforma jak żadna inna stawia na wizualną stronę naszego profilu. Postarajmy się więc aby zdjęcia lub grafiki na tzw. feedzie stanowiły całość.

Grafiki i zdjęcia umieszczamy w każdym poście – łącznie w tych, w których umieszczamy linki do stron. Zaciągnięte grafiki z linków zdecydowanie przykuwają mniejszą uwagę.

Brak obsługi klienta na kanałach społecznościowych - grafika

4. Brak obsługi klienta na kanałach społecznościowych 

Ktoś mógłby to uznać za nieznaczącą rzecz, a jednak! Wiele osób z prostymi pytaniami woli zwrócić się poprzez media społecznościowe. W takich chwilach najlepiej sobie wyobrazić jak my byśmy się czuli z tym, że firma zlekceważyła nasze zapytanie. Najprawdopodobniej źle. Automatycznie moglibyśmy zmienić myślenie o tej marce.

No i właśnie dlatego warto codziennie monitorować skrzynki odbiorcze na LinkedInie, TikToku, Instagramie, czy Facebooku i odpisywać klientom na bieżąco.

Brak regularności - grafika

5. Brak regularności

To naprawdę ważny aspekt. I mowa tu nie tylko o regularnym dodawaniu postów, ale i dodawaniu ich o określonych godzinach i dniach tygodnia. To przede wszystkim pomaga przyzwyczajać odbiorców do regularnego contentu, a dodatkowo działa świetnie pod algorytmy. Każda z platform społecznościowych posiada własne statystyki w jakie dni i godziny profil jest najczęściej oglądany, Właśnie wtedy warto planować posty – aby jak najwięcej odbiorców zobaczyło nasze treści. W zależności których z kanałów jest najważniejszy i zbiera największą publiczność – tam postujemy najczęściej.

 

 Wymienione powyżej błędy popełniane przy prowadzeniu mediów społecznościowych to tylko kilka możliwości, które wpływają na gorsze wyniki zasięgowe Twoich postów.  Pamiętaj, że komunikacja w mediach społecznościowych, to nie łatwa sprawa! Być może żaden z podpunktów nie będzie pasować do Twojej wyjątkowej sytuacji. W takim przypadku warto skontaktować się z agencją marketingową, która przeprowadzi audyt Twoich działań i pokaże, co możesz wprowadzić w życie, aby udoskonalić swoje media społecznościowe! Zapraszamy do Agencji Vincent, gdzie wykonamy kompleksowy audyt i doradzimy zmiany. Więcej informacji na stronie: https://varsztatovnia.pl/vincent/

 

Ania Cecocho
PR Manager Varsztatovni

Miłośniczka muzyki, wokalistka interesująca się digital marketingiem. Kocha inicjatywy społeczne oraz nowinki ze świata technologii. W wolnych chwilach próbuje nadrabiać premiery filmowe oraz obcować ze sztuką w każdym wydaniu.

W Varsztatovni odpowiada za marketing oraz projekty kreatywne i społeczne Fundacji.