Obecnie zapisy na te warsztaty są zamknięte. Zachęcamy do włączenia powiadomień o nowych grupach by nie przegapić otwarcia zapisów lub sprawdzenie trwających zapisów.
Dokup dowolne warsztaty w pakiecie do poniższych zajęć! Po zapisie na te warsztaty otrzymasz na maila zniżkę 15% do wykorzystania przez 2 tygodnie na drugie.
Masz ochotę rozwijać swoje umiejętności artystyczne i zdobyć praktyczną wiedzę, która pozwoli Ci rozwinąć swoją karierę w przemyśle teatralnym? Jeśli tak, to zapraszamy Cię na nasze warsztaty z reżyserii! Nie czekaj, zapisz się na nasze warsztaty i rozwiń swoją pasję artystyczną. Zapewniamy Ci, że będzie to nie tylko świetna okazja do nauki, ale również niezapomniane doświadczenie i wiele inspiracji!
Czym są warsztaty z podstaw reżyserii teatralnej?
Reżyserii nie da się nauczyć w teorii, jedynie poprzez praktykę. Dlatego na warsztatach skupimy się przede wszystkim na tym, żeby poprzez różne ćwiczenia doświadczyć tego naczym polega praca reżysera w teatrze. Skupimy się głównie na pracy reżysera z aktorem i tekstem. Porozmawiamy również o scenografii i oprawie muzycznej spektaklu. Każdy z uczestników będzie miał możliwość wyreżyserowania krótkiej sceny oraz okazję żeby przygotować egzemplarz reżyserski – czyli opis swojego pomysłu na realizację konkretnego tekstu na scenie.
Co będziemy robić na warsztatach?
- Uczestnicy warsztatów doświadczą w praktyce na czym polega reżyseria teatralna.
- Nauczą się jak komunikować się z aktorem, jak formułować wskazówki i określać zadania sceniczne, jak „uruchomić” aktora na scenie to znaczy pomóc mu wejść w określony stan emocjonalny, poznają różne techniki i metody aktorskie.
- Nauczą się również jak można pracować z tekstem, który chce się wystawić na scenie – jak przeprowadzić analizę wybranego tekstu i postaci, rozpisać tekst na tematy, wyznaczyć intencje oraz jak przełożyć go na działania sceniczne.
- Osoby zainteresowane zdawaniem na Wydział Reżyserii Dramatu do szkoły teatralnej będą mogły dopracować swój egzemplarz reżyserski i przygotować się do egzaminów.
Jak przygotować się na zajęcia?
Na zajęciach będziemy wspólnie pracowali nad wybranym tekstem dramatu (tytuł zostanie podany wkrótce). Uczestników poprosimy o przeczytanie go i zastanowienie się nad poszczególnymi postaciami (kim są, jaka jest ich historia, do czego dążą).
Dla kogo jest warsztat?
Na warsztaty zapraszamy wszystkie osoby, które chcą zgłębić tajniki reżyserii –
instruktorów teatralnych, nauczycieli prowadzących amatorskie grupy teatralne, osoby, które chcą zdawać na Wydział Reżyserii Dramatu do szkoły teatralnej, aktorów amatorów oraz wszystkich pasjonatów teatru.
Jak przygotować się na zajęcia?
Na zajęciach będziemy wspólnie pracowali nad wybranym tekstem dramatu (tytuł zostanie podany wkrótce). Uczestników poprosimy o przeczytanie go i zastanowienie się nad poszczególnymi postaciami (kim są, jaka jest ich historia, do czego dążą).
Dla kogo jest warsztat?
Na warsztaty zapraszamy wszystkie osoby, które chcą zgłębić tajniki reżyserii –
instruktorów teatralnych, nauczycieli prowadzących amatorskie grupy teatralne, osoby, które chcą zdawać na Wydział Reżyserii Dramatu do szkoły teatralnej, aktorów amatorów oraz wszystkich pasjonatów teatru.
Mateusz Przyłęcki
Absolwent Wydziału Aktorskiego (2001) i Wydziału Reżyserii Dramatu (2009) Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie Akademia Sztuk Teatralnychim. S. Wyspiańskiego). Studiował również w Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach (2001-2003). Wyreżyserował spektakle: „Życie / instrukcja obsługi”, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera listopad 2008), „Lailonia” wg L. Kołakowskiego, Teatr Kana w Szczecinie (premiera przesień 2009), „Stefcia Ćwiek w szponach życia” wg D. Ugresic, Teatr Ludowy, Kraków (premiera listopad 2009), „Tango” S. Mrożka, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera październik 2010), „Czarnoksiężnik Oz” wg F. L. Baum’a, Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi (premiera marzec 2011), „Mglisty Billy” wg G. Bianco, Teatr Figur Kraków (premiera czerwiec 2013), „Projekt: MATKA”, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2014), „Ławeczka” A. Gelmana, Teatr Dramatyczny w Białymstoku (premiera luty 2015), „Projekt: OJCIEC”, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2016), „Trik Patryka” K. Sagora, Teatr Ludowy w Krakowie, (premiera wrzesień 2017), “Tu nawet muchy są bezpieczne” wg G. Dahle, Teatr Szkolny Akademii Teatralnej w Warszawie, “Trójka na głowie” C. Brandau, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (premiera listopad 2018), „Klara” I. Kuny, Teatr Totutotam Kraków (premiera czerwiec 2019), „Pamięć wody” S. Stephenson, Teatr Totutotam Kraków (premiera maj 2021). Jako instruktor teatralny prowadzi autorskie warsztaty od 2001 roku. Prowadził zajęcia m. in. w Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Studium Terapii przez Sztukę w Teatrze Ludowym, Lart Studio, Centrum Edukacji Teatralnej w Krakowie. Współpracuje z firmą Pathways Polska (szkolenia artystyczne dla biznesu).
Zdjęcia warsztatowe:
Plan tematyczny zajęć:
Dzień 1: Rozgrzewka – ćwiczenia integracyjne, podstawowe ćwiczenia aktorskie. Rozmowa o tekście – analiza postaci. Praca nad wybranymi scenami (metodą improwizacji aktorskich). Rozmowa o indywidualnych projektach teatralnych uczestników – omówienie pomysłów.
Dzień 2: Rozgrzewka. Praca na wybranymi scenami (metodą improwizacji aktorskich) – kontynuacja. Rozmowa o indywidualnych projektach teatralnych uczestników – scenografia.
Dzień 3: Rozgrzewka. Praca nad wybranymi scenami (praca z tekstem na scenie). Rozmowa o indywidualnych projektach teatralnych uczestników – oprawa muzyczna.
Dzień 4: Rozgrzewka. Praca nad wybranymi scenami (praca z tekstem na scenie) – kontynuacja. Rozmowa o indywidualnych projektach teatralnych uczestników – podsumowanie.
Dzień 5: Rozgrzewka. Praca nad wybranymi scenami (praca z tekstem na scenie) – kontynuacja i pokaz finałowy. Rozmowa o indywidualnych projektach teatralnych uczestników – prezentacja egzemplarzy. Podsumowanie warsztatów.