Wakacyjne warsztaty teatralne to przede wszystkim dobra zabawa. To właśnie ona otwiera nas na spontaniczne działania i zachęca do poszukiwania własnej autentyczności i nowych form ekspresji.
Podczas wspólnych zajęć wykorzystamy całą gamę narzędzi – będziemy pracować z partnerem scenicznym oraz oddamy się sile improwizacji. Stawimy również wspólnie czoło tremie, oraz popracujemy z własnymi emocjami, ucząc się wykorzystywać je na własną korzyść. Praca z etiudami nauczy nas opowiadania historii grą aktorską, zaś ćwiczenia teatralne otworzą nas na świat i dadzą nową perspektywę
Na warsztatach nie oceniamy się, a staramy nawzajem ulepszać. Lubimy iść za impulsem, oraz szukać własnej autentyczności.
Istnieje możliwość późniejszej kontynuacji
Prowadzący:
Anita Tomczak
Aktorka, absolwentka Wydziału Aktorskiego PWSFTViT w Łodzi. Grała w spektaklach „Kamień” G. Wiśniewskiego oraz „Cyberiada” W. Kościelniaka w Teatrze Studyjnym, „Zanikam” w reżyserii K. Dąbkowskiej w Teatrze Zamiast, spektaklach dla dzieci i młodzieży w Teatrze Fundacji Form Art.
Wzięła udział w czytaniach performatywnych dramatów Magdaleny Drab, a także w słuchowisku „Krótka historia długiej miłości” w Teatrze Polskiego Radia. Wystąpiła w kilku epizodach w serialach telewizyjnych. Finalistka konkursu na monolog szekspirowski „Modjeska calling” w Teatrze Polskim w Poznaniu. Prowadzi zajęcia teatralne dla dzieci. W ramach Inicjatywy Obywatelskiej w O.K Górna utworzyła i nadal prowadzi grupę młodzieży, z którą zrealizowała spektakl „Głodni” na podstawie dramatu E. von Rathenbock. Ukończyła kurs Łódzkiej Akademii Dramy. Jest aktorką w Teatrze Improwizacji TADAM.
„Od dziecka przez kilka lat należałam do jednej grupy teatralnej w domu kultury. Tam znalazłam swoją pasję na całe życie, tam miałam przestrzeń do rozwoju, zabawy, a przede wszystkim do bycia sobą i dzielenia się tym z innymi. Chciałabym stworzyć podobne miejsce, do którego będzie można PRZYNALEŻEĆ”.
Zdjęcia warsztatowe:
Plan zajęć:
1. Elementarne zadania aktorskie
2. Improwizacja teatralna (bazująca na metodzie Keitha Johnstone’a):
zasady teatru impro, rozgrzewki, krótkie gry
3. Sceny dialogowe
4. Praca nad interpretacją tekstu
5. Elementy dramy (inspirowane metodą Assitej oraz dorobkiem Briana Way’a): ćwiczenia i gry dramowe, wprawki dramatyczne
6. Ćwiczenia dykcyjne