Sztuka Komunikacji
Warszawa (zobacz też inne warsztaty)
Obecnie zapisy na te warsztaty są zamknięte. Zachęcamy do włączenia powiadomień o nowych grupach by nie przegapić otwarcia zapisów lub sprawdzenie trwających zapisów.
Dokup dowolne warsztaty w pakiecie do poniższych zajęć! Po zapisie na te warsztaty otrzymasz na maila zniżkę 15% do wykorzystania przez 2 tygodnie na drugie.
Wiemy z własnego doświadczenia jak różne metody informowania okazują się skuteczne. Osoby sprawnie porozumiewające się z innymi, stosują różne podejścia, w zależności od sytuacji. Wiedzą że czasem lepsza jest bezceremonialność a kiedy indziej- takt i wyczucie sytuacji.
Szanse na to, że zachowasz się kompetentnie są tym większe, im więcej masz w swoim repertuarze opcji porozumiewania się czyli wariantów zachowań. Szeroki repertuar pomaga osiągnąć różnorodne cele. Prawie każda sytuacja może być postrzegana z wielu różnych punktów widzenia. Zbadamy różnorodność doświadczania świata i nadawania mu odmiennych znaczeń.
Czym jest warsztat ze sztuki komunikacji?
Warsztat ze sztuki komunikacji to interaktywne szkolenie, które ma na celu poprawić umiejętności komunikacyjne uczestników. Podczas takiego warsztatu uczestnicy mają okazję nauczyć się skutecznie wyrażać swoje myśli i emocje, a także słuchać innych i zrozumieć ich punkt widzenia.
Co będziemy robić na warsztatach?
Każda z lekcji przyniesie nową naukę i doświadczenia:
– Nauczysz się rozpoznawać jakie potrzeby zaspakajasz dzięki porozumiewaniu się z drugim człowiekiem. Poznasz metody demonstrowania, opisywania i wybierania najlepszego sposobu komunikacji
– Nauczysz się jak określać czynniki które kształtują Twoje postrzeganie osób i zdarzeń jak również dlaczego druga osoba postrzega te same zdarzenia inaczej. Nauczysz się definiować międzyosobową komunikację z punktu widzenia innej osoby i dlaczego inna osoba widzi ją odmiennie. Kontrolować swoje postrzeganie aby poprawnie zrozumieć punkt widzenia drugiej osoby
– Dzięki narzędziom rozpoznasz sytuacje kiedy przypisałeś znaczenie słowom a nie osobom i kontekstom sytuacyjnym. Nauczysz się analizować realne lub potencjalne nieporozumienia.Poznasz jak język wpływa na twoje codzienne życie, jaką rolę pełni Twoja motywacja.
– Nauczysz się odczytywać własne zachowania i rozpoznawać zachowania służące podtrzymywaniu relacji. Ponadto posiądziesz wiedzę na temat interpretacji i kontroli niewerbalnych zachowań.
– Nauczysz się rozpoznawać kiedy słuchasz uważnie i ocenisz czy jest to forma adekwatna do sytuacji. Rozpoznasz swój styl reagowania który zazwyczaj prezentujesz i nauczysz się skutecznie reagować na to co co mówi druga osoba.
– Określisz poziomy swojego stanu emocjonalnego. Rozpoznasz emocje i nauczysz się nimi zarządzać. Zminimalizujesz obezwładniające emocje dzięki metodzie poczuj i działaj! Poczujesz siłę swojej mocy i osiągniesz równowagę.
– Nauczysz się rozpoznawać wiadomości aprobujące oraz dezaprobujące i odnajdywać je w relacjach. Identyfikować pewne i niepewne elementy wizerunku. Nauczysz się budować wspierający klimat komunikacji oraz właściwie reagować na krytykę. Poczujesz dobry klimat sam ze sobą.;)
– Nauczysz się rozpoznawać i akceptować nieuchronność konfliktów. Rozpoznawać zachowania charakterystyczne dla konfliktów.Określać typowe dla siebie podejście do konfliktów.Rozwiązywać konflikty interpersonalne stosując podejście nastawione na rozwiązanie problemu drogą zwycięzca-zwycięzca.
Jakie korzyści możesz wynieść z warsztatów?
Przede wszystkim zrozumiesz tajniki teoretycznej i praktycznej strony teatru, oswoisz się ze swoim ciałem, głosem i emocjami na scenie, przełamiesz swoje blokady, poznasz nowych, kreatywnych ludzi z tą samą pasją co Ty oraz zdobędziesz pewność siebie!
Istnieje możliwość kontynuacji.
Sprawdź też zestaw minikursów online „Niezbędnik Rozwojowy” na którym dowiesz się, jak się efektywniej komunikować, jak skuteczniej realizować wymarzone cele oraz jak lepiej poznać siebie i budować zdrowe relacje.
Jak przygotować się na zajęcia?
Na pewno przyda się wygodny strój, obuwie na zmianę i duża butelka wody 🙂 Przydatne mogą się okazać akcesoria do notowania oraz mata do ćwiczeń.
Dla kogo jest warsztat?
Dla każdego! Studentów i profesorów, rodziców i dzieci, pracodawców i pracowników. Potrzeba kontaktu, akceptacji i towarzystwa innych ludzi jest bardzo silna, dlatego potrzebujemy skutecznie się komunikować. Osoby, które zdecydowały się na wgląd w siebie czy też w drugiego człowieka albo nawet przetwarzanie negatywnych doświadczeń, mówiąc o nich, są bardziej zadowoleni z życia a tym samym cieszą się lepszym zdrowiem i samopoczuciem.
Monika Patrycja Jeremicz
Aktorka teatralna i filmowa z ponad 25 letnim doświadczeniem scenicznym. W 2002 uzyskała dyplom aktora dramatu ZASP w Warszawie. Od 20 lat trener i pasjonatka rozwoju osobistego, coachingu, terapeuta zajęciowy. Mistrzyni w wydobywaniu z ludzi ukrytych talentów. „Interdyscyplinarne warsztaty z wykorzystania technik aktorskich w życiu codziennym” to jej autorski zbiór narzędzi zdobywanych przez lata pracy i życiowego doświadczania. W przyjazny sposób przekazuje konkretne umiejętności zarówno w zakresie umiejętności aktorskich, wystąpień publicznych, narzędzi coachingowych jak i komunikacji w biznesie. Daje ludziom poczucie, że mają znacznie większe możliwości niż dotąd myśleli i to nie przez wyświechtane „frazesy motywacyjne” lecz przez przeprowadzenie przez konkretny proces pozyskiwania skutecznych narzędzi.
Jest autorką programów szkoleniowych, m.in. „Sztuka komunikacji w biznesie”, „Rozwijaj potencjał przez sztukę”, „Sztuka w sprzedaży”.
Zdjęcia warsztatowe:
Plan tematyczny zajęć:
1. O co chodzi z komunikacją – Podstawy porozumiewania się.
2. Dostrzeganie innych ludzi – Wielka rola empatii.
3. Jak być atrakcyjnym i wiarygodnym – Mowa & Język komunikacji.
4. Twoja rola i jej znaczenie – Komunikacja werbalna i niewerbalna.
5. Słuchanie – Wyzwanie słuchacza
6. Emocje łatwe i trudne – Zarządzanie emocjami.
7. Dlaczego tworzymy relacje – Komunikacja i relacje.
8. Rola asertywności w codzienności – Bliskość & dystans w kontaktach.
9. Klimat skutecznej komunikacji – Jak stworzyć przyjający klimat?
10. Konflikt w komunikacji – Jak sobie poradzić z konfliktem?