NASI ARTYŚCI

Na tej stronie znajdziesz wybranych_e artystów_tki, z którymi współpracujemy przy tworzeniu warsztatów w Varsztatovni

Zapisy na ich zajęcia znajdują się na stronach warsztatów:

Arina Ushal

Teatr rosyjskojęzyczny  – Warszawa

Aktorka i reżyserka. W latach 2013-2019 studiowała aktorstwo i film w Szkole Filmowej „Cinema” na Białorusi, a od 2014 aktorka w teatrze „Rond” Mińsk, Białoruś. Teraz przeniosła się do Polski, aby studiować psychologię, by móc wzbogacić filmy i sztuki teatralne anatomią i magią psychologii. W swoich pracach uwielbia rozwijać bohatera z wykorzystaniem różnych technik psychologicznych oraz głębokim zrozumieniem natury emocji. Wierzy, że kreatywność i niestandardowy sposób myślenia to klucz do aktorstwa i sztuki.

 

Magdalena Cieślak

Anna Oliynyk

 Poezja, Pisanie kreatywne – Warszawa

Z wykształcenia literaturoznawca (posiada tytuł doktora nauk humanistycznych w dziedzinie literaturoznawstwa), z zamiłowania autorka opowiadań, wierszy, piosenek oraz bajek dla dzieci, a także przekładów poetyckich z języka angielskiego i niemieckiego.  Publikowała wAutografie,Opcjach,Pamiętniku Literackim,Literacjacha także na łamach czasopisma internetowegoMuzykaliaw tomachJudaica. Tam  ukazały się jej przekłady poezji Else Lasker Schuler. Umiejętności dydaktyczne doskonaliła w pracy ze studentami UW (między innymi współpracując ze Szkołą Mistrzów) oraz Instytutem Badań Literackich. Wiele lat prowadziła warsztaty kreatywności dla dzieci oraz warsztaty twórczego pisania dla dorosłych w ośrodku artystycznym Sztukarnia , od niedawna także  w warszawskiej szkole „Pasja Pisania” . W 2018 roku ukazał się jej drugi tom poetycki „Choć odpowiedzi nie ma”.

Anna Oliynyk

Kinga Gintowt

Balet – Warszawa

The University of the Arts w Filadelfii, USA / Szkoła Baletowa w Krakowie
W latach 2005-2010 była tancerką Zespołu Tańca Współczesnego “Tipuri” w Krakowie, jednocześnie sięgając do kontakt improwizacji, modernu, jazzu, a nawet hip hopu. Od roku 2010 prowadzi zajęcia i warsztaty. W latach 2014-2022 należała do zespołu rewiowego Tancerze.pl, z którym występowała w całej Polsce, równolegle biorąc udział w projektach tańca współczesnego w Polsce i zagranicą. Brała udział w wielu warsztatach w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Singapurze oraz Meksyku. Występowała m.in. w “Carmina Burana” w Merriam Theater w Filadelfii, w choreografiach Karoliny Kroczak i Bartka Woszczyńskiego oraz w performensach Krakowskiego Teatru Tańca.

Magdalena Cieślak

Karolina Borodziuk

Wokal – Kraków

Jej recepta na dobre warsztaty to czerpanie inspiracji ze spotkania, otwartość na propozycje i talent samych uczestników, humor i dobra energia. W swoim podejściu do nauczania skupia się na komfortowej emisji głosu oraz pracy z ciałem, korzystając przy tym m. in. z elementów techniki Aleksandra, a także włoskiego bel canta. Swoją wiedzę i umiejętności czerpie z doświadczenia zdobytego podczas studiów na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu solowego dr hab. prof. AM Agaty Kobierskiej, licznych kursów muzycznych oraz przede wszystkim działalności koncertowej. Solistka, trener wokalny, autorka tekstów, a także członkini Preziosa Ensemble, Cantica Sacra Ensemble oraz zespołu Cracow Singers, ponadto klarnecistka. Laureatka m.in. I nagrody oraz dwóch nagród specjalnych w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Rudolfa Petraka w Żylinie oraz laureatka III nagrody w konkursie wokalnym Iuventus Canti im. Imricha Godina we Vrablach, Słowacja (2018). Brała udział w licznych kursach wokalnych pod kierunkiem wybitnych pedagogów, m.in. Thomasa Heyer’a, Heleny Łazarskiej, Marka Rzepki, Ewy Wolak, Stefanii Donzelli, Anny Stolarczyk, Martiny Jankovej i innych. W swoim repertuarze mieści partie operowe, muzykę sakralną, a także pieśni – od epoki późnego renesansu, aż po utwory współczesne.

 

Marta Knopik

Weronika Nowak

Taniec klasyczny – Kraków

Dyplomowana tancerka. Absolwentka studia Baletowego Opery Krakowskiej. Finaliska konkursu Dance World Cup.

Swoją pasję do tańca rozwijała od dziecka. Przez 15 lat szkoliła się z tańca klasycznego, współcześniego (modern-jazz), charakterystycznego, historycznego i ludowego. Występowała na scenach teatru Słowackiego, Opery Krakowskiej, Filharmonii i Nowohuckiego Centrum Kultury.
Pracuje w Krakowie jako instruktorka tańca klasycznego i choreografka. Podczas prowadzonych warsztatów często łączy techniki baletu, Pilatesa i Jogi.

Jej pasja do tańca przerodziła się też w pasję do sztuki. Obecnie pisze doktorat z historii sztuki. Zajmuje się badaniem sztuki dawnych epok i popularyzacją wiedzy o sztuce.

 

Marta Knopik

Iga Samelska

Taniec – Wrocław

Tańczyć zaczęła mając 13 lat, najpierw hip hop i balet, po około roku zrezygnowałam z baletu na rzecz jazzu i tańca współczesnego, którymi zajmuje się do teraz. Będąc w liceum zaczęła się interesować bardziej kobiecymi stylami tańca jak dancehall, salsa solo, high heels czy burleska, a następnie pole dance, exotic pole, twerk i sexy dance. Zajęcia prowadzi od około 6 lat. W ramach prowadzonych zajęć zajmowałam się przygotowaniem grup do występów, będąc w liceum przygotowywałam dzieci z przedszkola na różne pokazy, również prowadziła zajęcia na dniach otwartych w przedszkolach, szkołach oraz na festynach czy imprezach sportowych. Prowadzi zajęcia indywidualne.  Ma ukończony kurs instruktora sportu oraz kurs pierwszej pomocy przedmedycznej. Brała udział w wielu warsztatach, szkoleniach i obozach treningowych z tańca oraz stretchingu. Prowadziłam zajęcia w Fitness Academy, szkole tańca La Qkaracza oraz szkole tańca Al-Mara. Najlepiej czuje się w tańcu jazzowym, tańcu współczesnym oraz commercial dance i to te style najczęściej miesza ze sobą.

 

Marta Knopik

Maria Salwińska

Taniec klasyczny – Warszawa

Marysia jest tancerką i choreografką, działającą intensywnie pod kątem artystycznym w kraju oraz za granicą. Ukończyła Studio Baletowe Opery Krakowskiej, później trenowała m.in. w konserwatorium Trinity Laban w Londynie (kierunek – taniec współczesny) oraz ART Dance International Dance Program w Barcelonie. W ostatnich latach współpracowała m.in. z: Kieleckim Teatrem Tańca, Państwowym Zespołem Ludowym Pieśni i Tańca „Mazowsze”, Fundacją Artystyczną PERFORM, HOTELOKO movement makers oraz z baletem Székesfehérvári Balett Színház na Węgrzech. Regularnie uczestniczy w międzynarodowych warsztatach, projektach i szkoleniach. W 2020 roku, Marysia rozpoczęła studia magisterskie na kierunku Choreografia i Teoria Tańca na UMFC w Warszawie. To niezwykle obiecująca młoda artystka, której prace choreograficzne i zdolności taneczne zyskują uznanie zarówno w kraju (laureatka IV Ogólnopolskiego Konkursu Młodych Choreografów 2022) jak i na arenie międzynarodowej (mistrzyni świata konkursu Dance World Cup oraz półfinalistka Brussels Dance Contest 2022 – dalsze etapy wkrótce). Od 6. lat, Marysia prowadzi zajęcia z tańca klasycznego oraz różnych technik tańca współczesnego i improwizacji dla dzieci i dorosłych, chcąc dzielić się z innym swoją pasją, energią i umiejętnościami.

 

Marta Knopik

Idalia Roberta Kurowska

Taniec klasyczny – Warszawa

Muzyczka, pianistka, tancerka, od wielu lat także pedagożka oraz mentorka. Kształciła się głównie w świecie muzyki klasycznej oraz tańca klasycznego, neoklasycznego. Ukończyła fortepian, klawesyn, fortepian historyczny i muzykologię. Uczestniczyła w wielu masterclass w Polsce i na całym świecie ( Niemcy, Francja, Holandia, Włochy, Hiszpania Anglia, USA, Rosja, Izrael) zarówno w dziedzinie muzyki jak i tańca. Jej główną ideą działalności artystycznej jest opowiadanie historii poprzez interdyscyplinarne projekty łączące różne dziedziny sztuki – muzykę, taniec, fotografię, literaturę, sztuki wizualne. Bardzo bliska jest jej stylistyka XIX i początku XX wieku. Właśnie w tej estetyce osadzona jest  twórczość Idalii. Najważniejsze dla niej jest, aby dzielić się  emocjami, myślami, doświadczeniami z widzem oraz studentami oraz wzajemna współpraca.
Równolegle z aktywną działalnością artystyczną, pasją Idalii jest  pedagogika oraz dzielenie się zdobytą wiedzą i doświadczeniem. Podczas  kilkuletniej obserwacji, wypracowała swoją autorską metodę opartą na holistycznym podejściu do sztuki i człowieka.

Marta Knopik

Marta Knopik

Pisanie kreatywne

Pisarka, autorka powieści „Czarne Miasto”, która zdobyła tytuł Książki Roku 2020 przyznawany przez portal literacki Granice.pl oraz „Roku Zaćmienia”, stanowiącego kontynuację cyklu powieściowego pt. „Opowieści z Czarnego Miasta”. Zapowiada kontynuację serii, którą będzie powieść pt. „Burgundowe Wdowy”. Obecnie w ramach stypendium artystycznego przyznanego przez Prezydenta Miasta Bytomia pracuje nad powieścią dla młodzieży pt. „Podarunek”.

Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach o specjalności krytyka literacka. Miłośniczka sztuki, literatury, teatru i filmu. Fascynatka mitów, legend, zbieraczka starych opowieści. Zapalona czytelniczka. Większość swojego czasu spędza z książkami, pisząc, czytając, rozmawiając o literaturze lub ucząc, zarówno pisania jak i krytycznego czytania tekstów. Publikuje scenariusze zajęć w duchu pedagogiki teatru na portalu Teatroteka Szkolna prowadzonym przez Instytut Teatralny w Warszawie, pisze recenzje spektakli dla wortalu Dziennik Teatralny. Współpracuje z Naszą Dobrą Szkołą w Katowicach.

Marta Knopik

Joanna Róg

Teatr – Gdańsk

Ukończyła Studium Teatru Fizycznego w Bytomiu oraz Szkołę Aktorską Haliny i Jana Machulskich w Warszawie. 
Tworzy spektakle oraz filmy krótkometrażowe z grupami niezależnymi z Gdańska, Katowic i Warszawy. Współpracowała między innymi z Leszkiem Mądzikiem, Koriną Kordovą, Philipem Parr oraz Reną Mirecką, aktorką teatru Jerzego Grotowskiego. 
Wraz z teatrem Tema(t) z Warszawy wystawiała spektakle na Kongresie Kobiet, Festiwalu im. Kapuścińskiego oraz festiwalu Terra Incognita w Petersburgu. 
W swojej aktorskiej poodrózy szczególnie ceni sobie rozwój poprzez pracę a artystami z różnych stron świata, poznawanie nowych technik pracy aktora, oraz świadomą i uważną pracę z samym sobą oraz partnerami scenicznymi.
Joanna Róg

Nadia Kraińska

Teatr – Warszawa

Aktorka, performerka, tancerka, producentka muzyki elektronicznej, wokalistka.  Ukończyła studium aktorskie “Art-Play” Doroty Pomykały w Katowicach. Obecnie jest na V roku aktorstwa, na Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie na Wydziale Teatru Tańca. Odtwórczyni jednej z głównych ról w spektaklu dyplomowym “Zimowy Pogrzeb” w reż. Przemysława Kani i Piotra Bułki, który został zakwalifikowany do pokazu na Moscow International Theatre Festival of Graduate and Student Performances
YOUR CHANCE. Jej drugi spektakl dyplomowy “Flying Fish” chor. Ferenc
Feher,
otrzymał Nagrodę im. Jana Machulskiego oraz Honorową Nagrodę Specjalną na Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Jako aktorka, uczestniczyła w wielu projektach teatralnych,
m.in. Akademii Teatralnej w Warszawie oraz Ośrodku Kultury Pawilon w Poznaniu. W teatrze odnajduje się również w roli twórcy. Jest współtwórczynią spektaklu “Nazwisko”, który otrzymał nagrodę „
Shaking the Walls” w Konkursie SzekspirOFF na
24. Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku. W roku akademickim 2020/2021 podjęła asystenturę na zajęciach z wiersza w AST Kraków na Wydziale Teatru Tańca. 

Od kilku lat prowadzi indywidualne lekcje aktorstwa i śpiewu. Charakteryzuje ją holistyczne podejście do aktorstwa, opierające się na głębokiej pracy z ciałem, głosem, wyobraźnią, rozwojem osobistym i mentalnym. Brała udział w warsztatach teatralnych w Teatrze Witkacego w Zakopanem oraz Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie, jak również wielu innych, m.in.. warsztaty Kontakt Improwizacji i Techniki Aleksandra. Jest pasjonatką natury i filozofii,  entuzjastką mody z drugiej połowy XX wieku, profesjonalnie gra na flecie poprzecznym, kocha podróże i psy.

Nadia Kraińska

Oksana Likarenko

Wokal – Warszawa

Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie, a także programu Erasmus w Uniwersytecie Muzycznym w Wiedniu.

Występowała w wielu ważnych salach koncertowych, takich jak Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Opera Krakowska, Filharmonia Kirowohradzka, Schlosstheater Schönbrunn(Wiedeń), Filharmonia Warmińsko-Mazurska. Laureatka Ogólnopolskich oraz Międzynarodowych Konkursów i Festiwali wokalnych.  Kompozytor muzyki   poważnej: fortepianowej i wokalnej. A także piosenek rozrywkowych. Oksana ma  pięcioletnie doświadczenie w prowadzeniu kursów  wokalnych oraz  aktorskich dla dzieci i młodzieży w Polsce,  Austrii ta na Ukrainie.
Nadia Kraińska

Maciej Madaliński

Wokal – Warszawa

Urodzony w Warszawie. W 2018 roku ukończył studia licencjackie na Akademii Muzycznnej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi w klasie prof. Krzysztofa Bednarka. Od 2020 roku kontynuuje naukę na studiach magisterskich na specjalności kameralistyka na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Włodzimierza Zalewskiego. Kształcił się u takich pedagogów, jak: Jerzy Knetig, Grażyna Ciopińska, Dariusz Niemirowicz, Agnieszka Piass, Krystyna Szostek-Radkowa. Brał udział w wielu konkursach wokalnych, m.in.: I Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde oraz III Konkursie Wokalnym Mława-Olsztyn 2014, na którym zdobył II nagrodę. Często koncertuje w całej Polsce oraz współorganizuje koncerty. Współpracował już z takimi dyrygentami, jak Kai Bumann, Maciej Niesiołowski, Piotr Sułkowski, Jerzy Swoboda, Michał Kocimski, Jarosław Jasiura czy Marcin Wolniewski.

Maciej Madaliński

Michał Łyszkowski

Teatr – Warszawa

Aktor improwizacji komediowej i telewizji serialowej. Obsadza role w licznych produkcjach filmowych polskiej telewizji i filmach niezależnych. W ramach Varsztatovni prowadzi warsztaty z improwizacji, w tym naszą grupę teatralną. Był również prowadzącym podczas szkoleń z pracy grupowej i terapii teatralnej. Kierownik sceniczny jednej ze scen na SLOT Art Festiwal w województwie dolnośląskim, gdzie ma przyjemność pracować ze znanymi polskimi artystami, jak zespoły Lilly Hates Roses czy The Dumplings.

Pasjonuje się kulturą i sztuką i działa społecznie przy jej promocji, w tym podczas udzielania się w zespole Varsztatovni. Poza warsztatami tworzy scenariusze i interesuje się fotografią analogową.

Natalia Zalewska

Wokal – Warszawa

Studentka Akademii Muzycznej w Łodzi na kierunku wokalistyka estradowa. Od 2013 r. wokalistka Klubu Dowództwa Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych w Warszawie, który reprezentuje na konkursach, festiwalach oraz uroczystościach państwowych.

Organizatorka Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki „Muzyka Otwiera Duszę”, dla młodzieży i dorosłych, którego pierwsza edycja odbyła się w 2017 roku i co roku, cyklicznie się powtarza. Organizatorka Ogólnopolskich Obozów Artystycznych „ECHO”, warsztatów dla wokalistów, koncertów, przedstawień, oraz spotkań kulturalnych. Od 2019 roku, współpracuje z wytwórnią muzyczną Dalphy Racords, która jest inkubatorem artystycznym dla wokalistów z całej Polski. Laureatka Ogólnopolskich oraz międzynarodowych Konkursów i Festiwali. Wokalistka sesyjna.

W Warszawie pracuje jako instruktor wokalny dzieci, młodzieży i dorosłych, prowadząc zajęcia grupowe oraz indywidualne.

Marta Gabryelczyk-Paprocka

Wokal – Łódź

Śpiewaczka, trenerka wokalna, występowała w rolach operetkowych (m.in. w Teatrze Muzycznym w Lublinie), brała udział w projektach jazz z muzyką klasyczną m.in. z Michałem Kobojkiem czy Wojciechem Konikiewiczem (m.in. w Teatrze Muzycznym w Łodzi).

Pracuje zarówno z dziećmi, jak i dorosłymi. Jej uczniowie są laureatami licznych festiwali piosenki, prowadziła zajęcia emisyjne także z chórami i zespołami dziecięcymi oraz młodzieżowymi. Jest wykładowcą emisji głosu w Studium Muzyki Kościelnej Archidiecezji Łódzkiej, pracuje w szkołach muzycznych (Szkoła Muzyczna YAMAHA Pabianice, Music School Łódź, Szkoła Muzyczna I stopnia Towarzystwa Oświatowego Edukacja).

Jest autorką artykułów naukowych oraz omówieniowych do transmisji The Metropolitan Opera w Filharmonii Łódzkiej.

 

Basia Bujakowska

Taniec – Kraków

Tancerka, choreografka i pedagożka. Taniec studiowała na Anton Bruckner Privatuniversität w Linz w Austrii oraz w Salzburg Experimental Academy of Dance.Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Art Stations Foundation. Laureatka l Nagrody w konkursie TVP2 “Dolina Kreatywna”. Występowała w wielu projektach artystycznych w kraju i za granicą. Obecnie poza pracą pedagogiczną tworzy własne spektakle z pogranicza tańca, teatru oraz performancu.

 

Rober Janowski - Varsztatovnia

Beata Suchecka

Pisarskie -Wrocław

Poszukiwaczka neologizmów i lotnych form kreatywności językowej. Autorka Niewyrazków i Prozoletów, copywriterka z bujnym doświadczeniem w agencjach reklamowych, trenerka biznesu, inspiratorka, założycielka Kreatolota.

Uczy kreatywnego myślenia, pokonywania blokad twórczych, wyzwalania FLOW i przełamywania schematów. Prowadziła m.in. Wyrażalnię – kreatywną szkołę twórczego pisania z Fundacją Koliber oraz kursy creative writing z Fundacją Kuźnia ART. W 2013 r. ukazał się podręcznik jej autorstwa: „Zajęcia artystyczne – zajęcia copywritingu”.

Krzysztof Usakiewicz

Pisarskie – Warszawa

Absolwent Kolegium MISH UW, na co dzień nauczyciel języka polskiego w warszawskiej Bednarskiej Szkole Realnej. Szczególnie interesuje go literatura non-fiction. W 2015 roku za reportaż o rozgrywkach Etnoligi otrzymał II nagrodę w międzynarodowym konkursie Who gets carried away by Europe?, rok później został laureatem IV edycji Stypendium im. Leopolda Ungera, ostatnio finalista konkursu „Warszawa w 100 słowach”.

Swoje teksty publikował m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Tygodniku Przegląd” oraz na portalu balkanistyka.org. Niegdyś zapalony scrabblista i esperantysta, obecnie wszelkie wolne chwile poświęca podróżom rowerowym, najchętniej na wschód lub południe Europy. Można z nim porozmawiać również po nowogrecku i bułgarsku.

Karolina Nawrocka

Wokal – Warszawa

wokalistka, instruktor wokalny, absolwentka wokalistyki estradowej na wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów Łodzi. Ma na swoim koncie wiele koncertów m.in Występy na deskach Teatru Śląskiego im. S. Wyspiańskiego w Katowicach koncert „Dwanaście godzin z życia kobiety”, Filharmonii Koszalińskiej podczas gali Koszalińskiej Kultury, dwukrotny udział w koncercie „Lato z Zet i Dwójką”, koncert dla Pani Ireny Santor z okazji nadania jej tytułu Doktora Honoris Causa w łódzkiej Akademii Muzycznej, ”Wszystko o miłości” spektakl muzyczny podczas AŻ Festiwal ,koncerty z akademickim chórem gospel.

W swojej pracy szczególną uwagę zwraca na pozbywanie się napięć z organizmu, naturalną technikę wokalną, dykcję i interpretację piosenki.
Rober Janowski - Varsztatovnia

Dawid Lipiński

Teatr – Warszawa

aktor teatralny, filmowy i telewizyjny, performer, asystent reżyserów, pomysłodawca i pracownik sztuki.
Absolwent wydziału aktorskiego AST we Wrocławiu oraz policealnej szkoły aktorskiej “Art-Play” Doroty Pomykały.
W latach 2015-2018 etatowy aktor Teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu. Dużo grał i asystentował w teatrze. Pracował z wieloma laureatami Paszportów Polityki m.in z Moniką Strzępką & Pawłem Demirskim, Anną Smolar, Michałem Borczuchem, Weroniką Szczawińską, Martą Górnicką oraz współtworzył i występował w performensach Grzegorza Laszuka z Komuny Warszawa. Współtworzył i wykonywał akcje w przestrzeni scenicznej projektu “na minutę przed_” w Stowarzyszeniu Sztuka Nowa. Wraz z Martą Górnicką i Chórem Kobiet występował na scenach m.in. Maillon Théâtre w Sztrasburgu, La Rose Des Vents Scènenationale Lille w Villeneuve d’Ascq, Theatre of Nations w Moskwie, Venue Central Schauspielhaus w Düsseldorfie. Obecnie coraz częściej pojawia się w Teatrze Telewizji i filmie. 

Klaudia Lewandowska

Teatr – Wrocław

Aktorka, absolwentka PWST we Wrocławiu. Od 2009 roku realizuje zadania aktorskie na scenie, przed kamerą i przed mikrofonem. Do tej pory występowała na scenie Teatru Muzycznego Capitol we Wrocławiu, wrocławskiego Teatru Polskiego, Teatru Imka w Warszawie i innych.

Za oficjalny debiut teatralny, rolę w spektaklu dyplomowym reżyserii Bogusława Kierca, otrzymała nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego, w kategorii Najlepszy Debiut Roku, a swoje umiejętności doskonaliła na kursach i warsztatach prowadzonych przez m.in. Kazimierza Brauna, Leszka Mądzika, Adama Ferencego, Krzysztofa Majchrzaka, Katarzynę Groniec, Sonię Lachowolską, Olgę Szwajgier, czy Maas Theater En Dans. Ukończyła także Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia oraz Podyplomowe Studia Pedagogiczne. Swoje działania aktorskie łączy z umiejętnościami muzycznymi i grą na instrumentach.

Annika Mikołajko

Wokal – Kraków

Sopran koloraturowy, muzyk, multiinstrumentalistka, pedagog, żeglarka, magister sztuk muzycznych, absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie na Wydziale Edukacji Artystycznej i Rytmiki oraz Akademii Muzycznej w Katowicach. Obecnie kształci się na roku dyplomowym na wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej w Krakowie na studiach magisterskich.

Swój warsztat wokalny doskonaliła na licznych kursach w kraju i za granicą. Jako solistka debiutowała na scenie Filharmonii Krakowskiej w operze „Peleas i Melizanda” pod batutą Gabriela Chmury. Współpracuje także jako solistka między innymi z Chórem Chłopięcym Filharmonii Krakowskiej, Chórem Mieszanym „Educatus” Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie oraz Miejskim Nauczycielskim Chórem „Gorce”. Zaśpiewała partię solową w oprawie muzycznej Jana Pilcha do filmu animowanego „Xo Xo – Pocałunki i uściski” Wioletty Sowy oraz na koncercie premierowym utworów Eugeniusza Popławskiego i Silvera Coopera.

Monika Zarzycka

Malowanie Henną – Warszawa

Z wykształcenia jest pedagogiem, animatorką kultury, trenerką efektywnej nauki. Doświadczenie w pracy trenerskiej poszerza od 6 lat, prowadząc zajęcia dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Ostatnie trzy lata jest związana z firmami Vinci – Szkoła Twórczej Nauki, MindCloud oraz Centrum Nauki Kopernik., gdzie działa warsztatowo

Malowanie henną to jej pasja, która powoli staje się również jej drogą zawodową.

Sonia Jachymiak

Teatr – Warszawa

Aktorka ale także absolwentka Kulturoznawstwa na UAM w Poznaniu, Studium Terapii przez sztukę przy Teatrze Ludowym w Krakowie, South Baltic Academy Of Independent Theatre ( projekt pomiędzy Polską, Litwą i Szwecją)  oraz kursu dramaterapii w Szpitalu w Tworkach.

Przez ostatnie lata związana z Teatrem im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie, obecnie aktorka Teatru Małego Widza w Warszawie. Zagrała m.in. u takich reżyserów jak J.Kijowski, M.Kotański, J.Grabowiecka, B.Zaczykiewicz, J.Jasielski, P.Kruszczyński czy Z.Jaskuła.Ma na swoim koncie także role serialowe oraz reklamy telewizyjne. Uwielbia pracę z ludźmi i podróże (zwłaszcza kulinarne).

Klaudia Duda

Wokal – Warszawa

Absolwentka Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. w Kielcach .W 2014 roku uzyskała dyplom licencjacki w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy na wydziale Wokalno – Aktorskim.

W 2014 r podczas XX Międzynarodowego Festiwalu im. Krystyny Jamroz w Busku Zdroju otrzymała nagrodę im. Konstantego Miodowicza za „Najlepszy Debiut Festiwalu”.

Studia magisterskie ukończyła w Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie śpiewu dr. hab. Katarzyny Oleś-Blacha.

Działalność artystyczną prowadzi również jako aktor biorąc udział w reklamowych i filmowych produkcjach. Zajmuje się również dubbingiem oraz prowadzeniem warsztatów jak i zajęć indywidualnych – wokalnych, aktorskich dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych.

Anna Kupruyjaniuk

Strefa wykładowa – Warszawa

Anna Kinga Kupryjaniuk – pracownik w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, Klinika Neurochirurgii oraz członek Polskiego Towarzystwa Badań nad Układem Nerwowym. Prelegentka licznych wykładów (związanych z synestezją, umysłem seryjnego mordercy), autorka prac między innymi takich jak: – „Hemisferektomia funkcjonalna w leczeniu lekoopornej epilepsji” „Bijesz mnie, bo na to zasługuje – toksyczne związki i syndrom Sztokholsmki” , „Terapia elektrowstrząsowa versus lobotomia przedczołowa w leczeniu lekoopornej schizofrenii katatonicznej”, „Schizofrenia paranoidalna”.

Prowadząca wykładów na uniwersytecie SWPS, autorka badań związanych z obniżeniem funkcji wykonawczych u osób zmagających się z zaburzeniami odżywiania. Prywatnie pasjonatka dziedziny jaką jest neuronauka, zakochana po uszy w kulturze i języku chińskim, studentka Neuropsychologii Klinicznej i Psychologii Ekonomicznej na Uniwersytecie Warszawskim.

Wojciech Kroczak

Wokal – Wrocław

Pianista, wokalista, kompozytor, aktor. W wieku 3 lat rozpoczął naukę gry na fortepianie, następnie ukończył z wyróżnieniem PSM II st. w klasie fortepianu oraz Wydział Wokalno-Aktorski na Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Komponuje muzykę do tekstów poetyckich, był korepetytorem solistów w teatrach muzycznych i dramatycznych m in przygotował wokalnie aktorów w spektaklu Georg & Ira Gershwin w teatrze w Zielonej Górze oraz Łotrzyce w Teatrze w Jeleniej Górze .

Grał w Japonii, Norwegii, Szwajcarii i w Niemczech oraz na statkach wycieczkowych dla niemieckiej i amerykańskiej publiczności. Jest pianistą improwizatorem i z powodzeniem wykonuje zawód Tapera, grając do filmów niemych. Jest laureatem I Festiwalu Taperów filmowych w Karpaczu. Jako śpiewak operowy i wokalista występuje między innymi z programem Arie Barytonowe Mozarta oraz Frank Sinatra Show. Wykonuje muzykę od improwizacji fortepianowych przez jazz do rocka, a także piosenki literackie.

Anna Wysocka i Szymon Adamczyk

Acroyoga – Warszawa

Ania i Szymon to para, którą połączyła miłość do Acroyogi. Swoje umiejętności nieustannie rozwijają uczestnicząc w wielu międzynarodowych warsztatach w tym Dutch Acrobatic Convention, corocznym festiwalu Move Copenhagen, na którym można poznać i spróbować różnych form ruchu, a także licznych warsztatach z najlepszymi nauczycielami Acroyogi z całego świata m. in. Daniel Scott, Elad Sadeh, Jeppe Skovgaard oraz Jason and Chelsey Magness z grupy YogaSlackers. W swojej praktyce największy nacisk kładą na akrobatyczną stronę Acroyogi. Miłośnicy wysokich lotów i dobrej zabawy, którzy lubią zarażać swoją pasją innych.

Paulina Jagiełło

Teatr – Wrocław

Animator kultury, instruktor teatralny. Absolwentka specjalizacji teatralnej Policealnego Studium Animatorów Kultury „SKiBA” we Wrocławiu. Z teatrem jestem związana od 5 roku życia, początkowo grałam w teatrach dziecięcych i młodzieżowych. Od kilku lat odkrywam czym jest animacja kultury i reżyseria teatralna realizując autorski projekt„Teatr Marzycieli”. W ramach dyplomu w Policealnym Studium Animatorów Kultury SKiBA wyreżyserowałam spektakl „I tu mi dobrze?” (2022). Oraz przeprowadziłam cykl autorskich warsztatów z różnymi grupami wiekowymi (od 3 do 22 roku życia) w tym z grupą integracyjną. Chociaż w teatrze spędziłam większość swojego życia, wciąż staram się odkrywać i szukać nowych możliwości rozwoju. Ukończyłam Szkołę Dramy Stosowanej I stopnia Stowarzyszenia Praktyków Dramy Stop-klatka w Warszawie (2022). Uczestniczyłam w wielu warsztatach z aktorami i twórcami teatralnymi, poznając różne metody i techniki aktorskie. Posiadam między innymi certyfikaty trenera dziecięcej edukacji teatralnej i Bajkoterapii. W swojej pracy przede wszystkim stawiam na dobrą zabawę, poznawanie siebie, swoich emocji i rozwój twórczego potencjału. Wykorzystuje między innymi improwizację, prace z tekstem, z głosem, elementy dramy stosowanej oraz animacje przedmiotu czyli teatr lalek, który jest moją pierwszą teatralną miłością. Wierze w edukacje poprzez sztukę i to, że w teatrze jest miejsce dla każdego! Obecnie studiuje Pedagogikę ogólną na Uniwersytecie Wrocławskim.

Magdalena Cieślak

Paulina Wilkowicz de Arruda

Teatr, Terapia teatralna – Warszawa

Absolwentka szkoły aktorskiej Lart StudiO w Krakowie oraz arteterapii w Centrum Łowicka, w Warszawie. Studiowała psychologię na Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie.

Inspiracje do rozwoju i twórczości czerpie ze sztuki oraz holistycznego podejścia do człowieka. Ze wszystkich dziedzin sztuki najbardziej inspirują ją taniec oraz teatr, i sposób w jaki wpływają na
dobrostan człowieka. Na swoich warsztatach zachęca uczestników do zwiększania własnej świadomości, pogłębiania kontaktu ze sobą właśnie poprzez ruch i różnego rodzaju działania teatralne, pamiętając przy tym o dobrej zabawie.

Magdalena Cieślak

Anna Ławruk

Taniec – Kraków

Ania tańcem zajmuje się od około 9 lat. Ukończyła liceum o profilu taneczno- teatralnym w Krakowie. Gdzie rozwijała się w takich stylach jak: taniec współczesny, jazz, balet, taniec towarzyski, taniec ludowy, stretching oraz gra aktorska. Jednak swoje pierwsze kroki taneczne stawiała w hip hopie. Obecnie w swoich choreografiach łączy najbliższe jej style – hip hop oraz taniec współczeny.

Była częścią formacji hip  hopowych, brała udział w wielu zawodach tanecznych oraz występowała w trzech spektaklach taneczno-teatralnych w Teatrze Słowackiego oraz w Teatrze Ludowym w Krakowie.

Jako instruktor tańca miała okazję wykazać się prowadząc stałe zajęcia taneczne w kilku szkołach tańca oraz wiele warsztatów. Ma doświadczenie w prowadzeniu zajęć z osobami dorosłymi, młodzieżą oraz dziećmi. Ania cały czas się rozwija uczęszczając regularnie na zajęcia taneczne i warsztaty z różnych dziedzin tańca.

Magdalena Cieślak

Jakub Szulkowski

Teatr – Kraków

Aktor. Ukończył kulturoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz szkołę aktorską Lart studiO. Wraz ze znajomymi tworzy spektakle teatralne. W swojej aktorskiej podróży ceni sobie: przełamywanie barier i trudności, szukanie różnych technik aktorskich oraz świadome bycie na scenie i poza nią.
Był uczestnikiem warsztatów prowadzonych między innymi przez Piotra Fiłonowicza, Michała Kościółka czy Michała Rzepkę. „Każdego z tych artystów spotkałem w domu kultury. To miejsce, które w ogromnym stopniu mnie ukształtowało i pomogło zbudować wiele nowych perspektyw, spojrzeń na rzeczywistość. Chciałbym osiągnąć podobny efekt na naszych zajęciach”.
Magdalena Cieślak

Marta Stępień

Taniec klasyczny – Wrocław

tancerka, performerka, pedagog. Ukończyła prywatną Szkołę Baletową „Capitol” we Wrocławiu. Jako uczennica brała udział w spektaklach Opery Wrocławskiej tj. „Dziadek do Orzechów”, „Kopciuszek”. Absolwentka kierunku „Taniec współczesny”Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu. Swoją edukację kontynuowała w Wielkiej Brytanii w London Contemporary Dance School, na kierunku „Developing Artistic Practice”, gdzie uzyskała tytuł magistra. Od 2019 roku związana z Follow Through Collective w Londynie, z którym współtworzyła projekty na pograniczu tańca, performans oraz filmu. Artystka platformy „Inklingroom”, organizującej eventy łączące muzykę techno z tańcem współczesnym. Uczestniczka wielu warsztatów w Polsce i za granicą, gdzie zdobywała doświadczenie z zakresu: tańca współczesnego, improwizacji, tańca fizycznego, release I GAGA movement language. Współpracowała między innymi z takimi artystami jak: Paulina Wycichowska, Seke Chimutengwende, Leila McMillan, Greta Gauhe, Keity Pook, Florence Peak, Eve Stainton, Roman Baca, Tim Casson. W 2020 roku, wraz z Zuzanną Nir, założyła kolektyw ruchowy REWERS, w ramach którego organizuje cykliczne warsztaty taneczne we Wrocławiu.

Magdalena Cieślak

Kacper Lech

Teatr – Warszawa

Aktor. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie na kierunku aktorstwo dramatyczne. W latach 2016 – 2021 pracował w Europejskim Ośrodku Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. Współpracuje z Teatrem Groteska w Krakowie. Twórca autorskiego warsztatu „Na cały głos” opierającego się na pracy z oddechem, rytmem, pieśniami, muzycznością oraz rozluźnieniem ciała, a pogłębieniem tych działań są ćwiczenia oparte na wiedzy rdzennej ludności Ameryki Środkowej.Nagroda ZAIKS za spektakl „Wieszcze” w reż. Ewy Rucińskiej, w którym wcielił się w rolę Gombrowicza. Występował na festiwalach tj.: Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Jaffa Fest” (Izrael), Międzynarodowy Festiwal Teatralny Boska Komedia (Polska), Międzynarodowy Festiwal Teatralny „Porto Franko Gogol Fest” (Ukraina).

Magdalena Cieślak

Anita Niźnikowska

Taniec klasyczny – Warszawa

Swoją przygodę taneczną rozpoczęła w wieku 6 lat w zespole „Pędziwiatry.” Ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową im. Feliksa Parnella w Łodzi, gdzie uzyskała dyplom zawodowej tancerki. Doświadczenie instruktorskie zdobyła w sławnej na całym świecie szkole tańca Arthur Murray w Warszawie. Przez wszystkie lata rozwoju tanecznego, poznała ponad 20 stylów tańca i brała udział w wielu wydarzeniach tanecznych organizowanych na deskach Teatru Wielkiego w Łodzi, Teatru Muzycznego w Łodzi, Filharmonii Łódzkiej, Opery Narodowej, Sceny Kamienica we Wrocławiu itd. 

W 2019 zaśpiewała w Weimarze tytułową partię w światowej premierze opery Henocha Kona “Bas Sheve”. W 2020 koncertowała w Europie z projektem „The Music of Harry Potter LIVE”. Laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych, stypendystka Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Magdalena Cieślak

Magdalena Cieślak

Wokal – Łódź

Wokalistka i pedagog sztuki. Absolwentka Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Aktywnie koncertuje w kraju oraz zagranicą z repertuarem operowym, musicalowym i filmowym. W swoim dorobku ma takie partie jak: Old Lady (L. Bernstein “Kandyd” – Festival Congress Centre w Varnie, Bułgaria), Monitress (G. Puccini „Siostra Angelica” – Teatr Letni w Varnie, Bułgaria), Athamas (G. F. Haendel “Semele” – Teatr Wielki w Łodzi), Wielka Księżna (J. Offenbach „Wielka Księżna Gerolstein” – Teatr Muzyczny w Łodzi), Tekla (R. Czubaty “Błękitny Zamek” – Teatr Nowy w Łodzi), Zobeide (C. M. von Weber “Abu Hassan”).

W 2019 zaśpiewała w Weimarze tytułową partię w światowej premierze opery Henocha Kona “Bas Sheve”. W 2020 koncertowała w Europie z projektem „The Music of Harry Potter LIVE”. Laureatka międzynarodowych konkursów wokalnych, stypendystka Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu.

Magdalena Cieślak

Ada Kiepura

Wokal – Warszawa

Wokalistka, kompozytorka, chórzystka, trener wokalny. Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na kierunku jazz i muzyka estradowa. Aktualnie studiuje Muzykę w mediach w Collegium Civitas w Warszawie. Jako że jedną z jej pasji jest muzyka gospel, w Wielkiej Brytanii prowadzi chór AMEN oraz uczy emisji głosu. W Warszawie pod swoimi skrzydłami ma kilka grup w Studiu Wokalnym STAGE VOICE.

W wolnym czasie śpiewa w warszawskim chórze SouLadies. Pracuje również nad materiałem autorskim z gatunku elecronic soul. Obecnie w firmie DCODE MEDIA odpowiedzialna jest za muzykę w produkcjach reklamowych.

Julita Kusy

Songwriting

Cukier, wata, pączki i gumy do żucia, a na deser trochę czekolady, bo kto słodyczy zabroni być słodką? Marie to młoda piosenkarka i tekściarka, dziewczyna z gitarą, tworząca sugar-pop – niebanalny, muzyczny deser, z dodatkiem przełamujących słodycz mrugnięć do słuchacza.

Pierwsze autorskie utwory opublikowała na swoim kanale na YouTube na początku 2018 roku. Najnowszy pełnoprawny projekt – minialbum zatytułowany “Candybar” miał swoją premierę w 2020 roku. Marie bawi się słowem, łącząc dziewczęcy, delikatny głos z często sugestywnymi tekstami – a wszystko to w alternatywno-popowej otoczce, niejednokrotnie zahaczającej o klubowe brzmienie. “Chewing Gum” – główny singiel promujący projekt – znalazł się w TOP 3 na Polska Viral 50 na Spotify, zaś “Wata” umiejscowiła się wysoko na playliście “Alternatywna Polska”.
Julita Kusy

Martyna Gesella

Wokal – Kraków

Śpiewaczka, pedagog. Specjalizuje się w klasycznej i rozrywkowej technice śpiewu. Absolwentka Wydziału Wokalno-Aktorskiego w Gdańsku oraz Conservatorio di Musica w Ferrarze i Pesaro (Włochy). Laureatka konkursu „Złote Głosy” za najlepsze wykonanie arii operetkowej. Współorganizatorka koncertów „Amici di José”. W swoim dorobku ma debiuty w projektach operowych t.j.: „La finta giardiniera” W. A. Mozarta, „La Traviata” G. Verdiego, „La Boheme” G. Pucciniego czy „Cosi fan tutte” W. A. Mozarta, z którymi występowała na scenach Teatrów Operowych w Polsce i we Włoszech.

Współpracowała m.in. towarzystwem AMAT zajmującym się organizacją koncertów. Wystąpiła na jednej scenie z José Carrerasem. Obecnie regularnie zajmuje się oprawami muzycznymi, współpracując z różnymi ośrodkami i placówkami oraz prywatnymi lekcjami śpiewu.

Martyna Gesella

Julia Wronowska

Taniec – Warszawa

Miłośniczka improwizacji oraz choreografii hip hop. Twierdzi, że dobry tancerz = wszechstronny tancerz, dlatego sama rozwija się na wielu poziomach.
Na swoich zajęciach stara się pobudzić kreatywność uczestników pracując na różnych zadaniach. Oprócz tego dba o technikę, zrozumienie ruchu a przede wszystkim miłą atmosferę na sali.

Obecnie studentka Akademii Wychowania Fizycznego oraz certyfikowany instruktor fitness. Do tańca inspirują ją przede wszystkim ludzie, nie tylko Ci tańczący. Prywatnie fascynatka sportu, fotografii oraz natury.

Julia Wronowska

Samanta Zwolennik

Teatr – Warszawa

Aktorka teatralna, filmowa i dubbingowa. Absolwentka aktorstwa Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, filii we Wrocławiu. Dotychczas współpracowała z Teatrem Palladium w Warszawie, Teatrem Nowym w Nowym Sączu oraz Instytutem im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu. Ponadto tworzy postaci w grach komputerowych techniką motion capture.

W grudniu 2021 r. miała premierę gra „Dying Light 2” z jej udziałem. Interesuje się sztuką performatywną, koordynowała program Perfoteki we Wrocławiu oraz pracowała jako instruktor teatralny w Broadway Musical School w Warszawie. Od kilku lat prowadzi także zajęcia poświęcone emisji głosu i autoprezentacji FitVoice.

Samanta Zwolennik

Aneta Gidelska

Teatr – Warszawa

Absolwentka wydziału aktorskiego Krakowiskich Szkół Artstycznych i Animacji Społeczno – Kulturowej w Warszawskim APSie. Jej aktorska przygoda rozpoczęła się na warsztatach teatralnych z aktorką Dorotą Bierkowską i Lidią Niewęgłowską. Pierwsza i najbardziej pamiętna rola to Panna Młoda w spektaklu „A to Polska – właśnie” na podstawie „Wesela” Stanisława Wyspiańskiego. Uczestniczka warsztatów teatralnych ze Stanisławem Dembskim w Teatrze Park i z Tomaszem Zaródem w Teatrze Na Progu. W spektaklu dyplomowym pt.: Dusia, Ryba, Wal i Leta w reżyserii Jana Korwin Kochanowskiego zagrała Dusię, zmagającą się z rozwodem matką dwójki dzieci. Grała w teatrze Bez przesady, w teatrze dla dzieci Foremka i Edu Artis. Łącząc swoje kierunki prowadzi zajęcia teatralne dla dzieci i dorosłych. Na zajęciach skupia się głównie na kontakcie z partnerem, zabawie i „byciu tu i teraz”. Wolne chwile spędza ze swoimi dwoma psami, maluje abstrakcje i czyta Stephena Kinga.

Aneta Gidelska

Anna Cecocho

Wokal – Warszawa

Przez 9 lat uczęszczała do Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. Karola Szymanowskiego we Wrocławiu, gdzie szkoliła swoje umiejętności w zarówno w śpiewie, ale także w grze na fortepianie i trąbce. Na swoim koncie ma wydany minialbum pt. “Bez Blizn”, a jej piosenki były grane w stacjach radiowych.

Kocha muzykę całym sercem i jej największym marzeniem jest to, aby każdy mógł kiedyś poznać jej możliwości. Na codzień PR Manager w Varsztatovni.

Aneta Gidelska

Marcin Starosta

Teatr – Warszawa

student reżyserii w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Pochodzi z Poznania gdzie skończył teatralną szkołę “Łejery”, stawiając w niej pierwsze sceniczne kroki. W latach 2011-2013 działał offowo w Studiu Teatralnym Próby, w CK Zamek, w którym wyreżyserował spektakle “Poza Fantazmatem Normalności” oraz “Angst.”. Studiował Wiedzę o Teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Asystent Jana Klaty przy “Wielkim Fryderyku” (Teatr Polski w Poznaniu, 2018) oraz „Trojankach” (Teatr Wybrzeże w Gdańsku, 2018) oraz Kuby Skrzywanka przy “Kordianie” i “27 grudnia” (Teatr Polski w Poznaniu, 2018). Reżyser spektaklu “Hamlet: Mała Premiera” (Teatr Polski w Poznaniu, 2019), prezentowanego m.in. w ramach nurtu OFF 23. Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, gdzie zdobył II nagrodę Jury oraz nagrodę Shakespeare Daily. Współtwórca odpowiedzialny za reżyserię rejsu po Warcie w ramach wydarzenia performatywnego “Ach, jak przyjemnie…” (Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu, 2019).

Daria Kubisiak

Teatr – Kraków
Pisanie kreatywne 
Scenariopisarstwo

jest absolwentką reżyserii Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Jako  dramatopisarka debiutowała tekstem Reduplikacja w reżyserii Aśki Grochulskiej w Łaźni Nowej w Krakowie w ramach Festiwalu Uczuć Urażonych. Współautorka i reżyserka instalacji teatralnej Kartoteka rozrzucona 2.016 (Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, 2016). Reżyserka wydarzenia scenicznego Chór Performatyków, które otrzymało wyróżnienie na Forum Młodej Reżyserii w 2016 roku (Cricoteka, 2016; Teatr Nowy w Krakowie; 2017). Tworzy projekty z pogranicza teatru, wideo artu, tańca i sztuk performatywnych. Reżyserka spektaklu Hamlet, czyli Ofelia (AST w Krakowie, 2017) prezentowanego na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku w nurcie OFF w 2018. Performerka, autorka tekstu i koncepcji w spektaklu Jestem miłością I i Jestem miłością II. Jako dramaturżka współpracowała m.in. z Klaudią Hartung-Wójciak, Jakubem Skrzywankiem, Cezarym Tomaszewskim, Rudolfem Zioło i Pawłem Miśkiewiczem. W Bibliotece Mieczysława Porębskiego przy MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie stworzyła grę performatywną Gra z Porębskim jako projekt samodzielnego dryfowania po Bibliotece. Reżyserka i współautorka scenariusza filmu Kraków Miastem Jazzu.

 

Kasia Wieczorek

Digital Painting – Warszawa

Artystka, która wplata w swe prace surrealizm w czystej postaci. Jej grafiki emanujące magią, dają możliwość podróży w innym wymiarze, a także zmuszają do abstrakcyjnego myślenia.
Od lat tworzy cyfrowe grafiki artystyczne, które wystawia w galeriach internetowych i na festiwalach sztuki, ostatnio została stypendystką miasta Siedlce i zrealizowała wystawę ‘Surrealne Alter Ego’. Artystkę inspiruje Zdzisław Beksiński, którego mroczne wizje są kamieniem milowym w postrzeganiu surrealizmu drążącego nieznane ciemne strony ludzkiej duszy, a także wrażliwość wizualna i surrealistyczne światy filmowe Romana Polańskiego i Davida Lyncha.

Robert Janowski

Wokal – Warszawa

Polski piosenkarz, kompozytor, aktor, prezenter telewizyjny i radiowy. Debiutował na deskach teatrów oraz jako lider zespołów rockowych. Na koncie ma nie tylko solowe płyty – stale współpracuje z młodymi muzykami.

 Jego piosenka „Mury Jerycha” przez 8 miesięcy utrzymywała się na 1 miejscu plebiscytu Muzycznej Jedynki. Rok później, w 1995 roku, nastąpił kolejny sukces jego utworu „W Nas i Wokół Nas”, który przez 9 miesięcy wygrywał w tym samym plebiscycie.

Przez 21 lat Robert Janowski prowadził teleturniej muzyczny „Jaka To Melodia?”, który bił rekordy oglądalności w polskiej telewizji. Jest zdobywcą 5 nagród Wiktora za osobowość telewizyjną i laureatem 4 Telekamer, w tym złotej Telekamery plebiscytu Tele Tygodnia.

Jednak jak mówi sam artysta, najważniejsze są dla niego jego solowe płyty i koncerty, na których może śpiewać autorskie piosenki.

 

Rober Janowski - Varsztatovnia

Tadeusz Michrowski

Pisarskie – Warszawa

Pisarz i dziennikarz. Autor książek Gra w Yoté i www.afgan.com.pl, a także opowiadań m.in. dla Nowej Fantastyki, Akcentu oraz OkoLicy Strachu. Laureat konkursów prozatorskich, dramatycznych i scenariuszowych, stypendysta MKiDN na treatment filmu fabularnego o historii Polski. Publikował w Tygodniku Powszechnym, Rzeczpospolitej, Polska The Times, Holistic News, Focusie, CKM, Wiedzy i życiu i innych. Realizował projekty literackie m.in. dla Centrum Nauki Kopernik, Fundacji Krzyżowa dla Porozumienia Europejskiego czy Warszawskiego Programu Edukacji Kulturalnej. W 2017 roku pracował jako reporter dla organizacji pozarządowej Abalimi Bezekhaya – w nieformalnych osiedlach pod Kapsztadem.

Jagoda Pyrz

Teatr – Warszawa

Obroniła tytuł zawodowej aktorki w Związku Artystów Scen Polskich w Warszawie. Absolwentka Studium Aktorskiego przy Teatrze Śląskim w Katowicach. Absolwentka Laboratorium Meisnera w Warszawie, z którym teraz współpracuje. Przez pierwsze lata swojej ścieżki zawodowej była związana ze scenami na Śląsku, takimi jak Teatr im. Stanisława Wyspiańskiego i Teatr Gry i Ludzie.

Realizowała kampanie społeczne, reklamy, role w serialach, filmach, teledyskach i niezależnych projektach teatralnych. Była związana z Broadway Musical School jako instruktorka aktorstwa. W szkole Musicalowej prowadzi, także aktorskie master class. Jest pasjonatką techniki Meisnera, którą łączy ze swoimi doświadczeniami i nowatorskimi ćwiczeniami w treningu aktorskim.

Dominik Opaliński

Teatr – Warszawa

Bas-baryton, absolwent Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii  Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (studia licencjackie) oraz Uniwersytetu Muzycznego im. F.Chopina w Warszawie (studia magisterskie). Na scenie zadebiutował jeszcze jako student, partią Sempronia w operze Lo Speziale J. Haydna podczas III Operowego Forum Młodych (Opera Nova, Bydgoszcz 2011). Ponadto wcielał się w role w operach takich twórców jak: G.F.Haendel, G.Paisiello, W.A.Mozart, G.Rossini, G. Puccini, R.Wagner, M.Nymann. W 2016 roku powierzono mu rolę Bourdera w operze Ubu Rex K.Pendereckiego (Opera Śląska, Bytom). Premiera została okrzyknięta najlepszą z dotychczasowych realizacji tego tytułu. Współpracuje z Filharmonią Pomorską, Filharmonią Śląską, Filharmonią Warmińsko – Mazurską, Operą Śląską, Operą Wrocławską. Brał udział w w licznych festiwalach m.in.: Bydgoski Festiwal Operowy, Bydgoski Festiwal Muzyczny, Opera Rara w Krakowie, Festiwal Oper Współczesnych we Wrocławiu.

 

Kasia Adamczyk Kuźmicz

Teatr – Poznań

Aktorka dramatyczna, kulturoznawca, pedagog, animator kultury. Pochodzi z Olsztyna. Obecnie mieszka w Gnieźnie, gdzie na co dzień pracuje jako instruktor terapii zajęciowej w Środowiskowym Domu Samopomocy “Dom Anki”. Współpracuje z grupą artystyczną Illuminati, Teatrem za Miastem, Teatrem na Peryferiach i Moim Teatrem z Poznania.

Aktorka w Teatrze imienia Alelsamda Fredry w Gnieźnie, prowadząca warsztatów w Instytucie Kultury Europejskiej. Laureatka nagrody głównej Wielkopolskich Spotkań Artystycznych za spektakl “Upiór w Kuchni”. Z wykształcenia aktor dramatyczny w Szkole Teatralnej przy Teatrze im. Stefana Jaracza w Olsztynie

 

Daniel Siedlecki

Teatr – Warszawa

Lider grupy Pan Wigwam.

Pan Wigwam to grupa osób tworzących improwizowane przedstawienia. Grają sztuki, których scenariusz rodzi się dopiero na scenie, więc każde nasze przedstawienie jest skandalicznie nowe, jednorazowe i niemożliwe do odegrania kiedykolwiek później. Stawiają przede wszystkim na oryginalność.

Tworzą autorskie formaty i gatunki, szukają niecodziennych tematów i sposobów angażowania publiczności w spektakle improwizowane. Ich sztuki to eksperymenty z improwizacją fabularną i długoformatową. Są nastawieni na budowanie zaskakujących i wciągających fabuł. Eksperymentują ze sceną, postacią, fabułą, montażem, konwencją tematyczną, a także z… rekwizytami i kostiumem.

Sebastian Dudzik

Wokal – Warszawa

Wokalista, dyrygent, instruktor wokalny. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach na specjalności dyrygentura chóralna i prowadzenie zespołów wokalnych. Studiuje wokalistykę estradową w Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi. Laureat ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów i festiwali m.in. Niemen Non Stop w Słupsku, Debiuty w Lublinie, Eurosong w Malborku, czy Festiwalu Dobrej Piosenki im. Kaliny Jędrusik w Częstochowie.

Wielokrotnie wyróżniony nagrodą Rektora AM w Katowicach oraz stypendium Prezydenta Miasta Dąbrowa Górnicza za osiągnięcia i działalność artystyczną. Wraz z różnymi zespołami wokalnymi i chórami, w tym gospel, koncertował w kraju i za granicą (m.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, w sali koncertowej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach), a także zdobywał laury na międzynarodowych festiwalach chóralnych m.in. I nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Varsovia Cantat 2014 w Warszawie czy I nagroda na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Cerkiewnej w Hajnówce 2015.

Olga Pęsiek

Malarstwo – Warszawa

Olga to artystka – malarka, gustująca we wczesnym impresjonizmie francuskim i ekspresjonizmie. Prace wykonuje farbą akrylową i olejną lub węglem ołówkowym. Oprócz przelewania swoich umiejętności na płótno zajmuje się również ceramiką i witrażem a jej prace wystawiane były w kilku miejscach w Warszawie. Prowadziła warsztaty  z podstaw malarstwa sylwetowego i szkicu węglem. Personalnie pasjonuje się poezją.

Mariusz Gniadek

Strefa wykładowa – Warszawa

Speaker naukowy i pasjonat neurobiologii. W latach 2016-2017 prowadził badania w Instytucie Biochemii i Biofizyki PAN dot. molekularnego podłoża i znoszenia czasu spoczynkowego nasion. Opracował obecnie najskuteczniejszą, najszybszą i najtańszą drogę redukcji spoczynku. Dzięki jego odkryciu udało mu się uzyskać II miejsce w polskiej edycji konkursu European Union Contest for Young Scientists (EUCYS). Oprócz biologii molekularnej zajmuje się również neurobiologią. To właśnie z tej dziedziny nauki prowadzi wykłady w organizacji SWAP. Szczególnie skupia się na neuroteologii, zjawiskach okołośmiertnych i działalności substancji psychodelicznych w ludzkim mózgu. Poza biologią pasjonuje się muzyką i trenuje sporty walki.

Anna Miotk

Pisanie kreatywne – Warszawa

Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.

Kama Akucewicz

Balet – Gdańsk

Po ukończeniu Szkoły Baletowej im R.Turczynowicza w Warszawie w klasie Raisy Kuzniecowej została zaangażowana do zespołu baletowego Teatru Wielkiego w Warszawie gdzie otrzymała tytuł 1-pierwszej solistki. W sezonie 1978/79 przebywała na stażu artystycznym w Leningradzie w teatrze Kirowa (obecnie teatr Maryjski w St. Petersburgu) pod opieką artystyczną G. Kieszewej. Brała udział w spektaklach baletowych tego teatru. W 1982 r. Otrzymała 1-wszą nagrodę na IV Ogólnopolskim Konkursie Tańca i Choreografii w Gdańsku. W latach 1998-2000 pedagog baletu w Szkole Baletowej im R Turczynowicza w Warszawie   W latach 2000-2004 studiowała w Akademi  Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie kierunek pedagogiki baletu. W 1986 r. Otrzymała Nagrodę Artystyczną Młodych 1-swego stopnia im St. Wyspiańskiego a w roku 1996 r. Odznakę ,,Zasłużony Działacz Kultury”. Obecnie zajmuje się działalnością pedagogiczną

Piotr Paterka

Marta Sołtys

Wokal – Łódź

Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim w klasie śpiewu. Jest absolwentką Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego J. Kochanowskiego w Kielcach oraz Akademii Muzycznej im. I.J Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Dyrygentury Chóralnej, Edukacji Muzycznej i Muzyki Kościelnej. Ukończyła także Prywatne Policealne Studium Sztuki Wokalnej w Poznaniu. Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów wokalnych, m in. Wyróżnienie dla sopranu koloraturowego w Międzynarodowym Konkursie wokalnym „Bella Voce” w Busku Zdrój. Wykonała partię solową w prawykonaniu „Completorium”Eryka Bricknera – dzieło z nieznanych zbiorów jasnogórskich. Brała udział w Międzynarodowej Sesji Wokalistyki Chóralnej w Bydgoszczy, w Międzynarodowej Sesji Muzyki Dawnej w Warszawie, a także uczestniczyła w wielu kursach wokalnych m in. W Dusznikach Zdroju, Karpaczu czy Łodzi. Została nagrodzona medalem „Talentu Województwa Śląskiego”. Brała udział w nagraniu płyty kolędowej dedykowanej służbom medycznym za ratunek życia podczas pandemii, powstałej w Akademii Muzycznej w Łodzi. Razem z kieleckim Chórem Instytutu Muzyki i chórem Fermata koncertowała w Polsce wykonując „Tryptyk Świętokrzyski” Piotra Rubika i Zbigniewa Książka. Z tym samym chórem nagrała i wielokrotnie wykonywała oratorium „Siedem Pieśni Marii” autorstwa Bartłomieja Gliniaka i Zbigniewa Książka, które uzyskało status Platynowej Płyty oraz „Listy z Placu Zgody” tych samych autorów. Wzięła udział w nagraniach i premierze „Stabat Mater” Pawła Łukowca. Razem z chórem towarzystwa Schola Cantorum Posnanienis wzięła udział w Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym Sacrum-non Profanum w Trzęsaczu. Współpracowała z chorem Teatru Wielkiego w Poznaniu, z którym wykonała m in.: „Quo Vadis” oraz „Znalezienie Świętego Krzyża” F. Nowowiejskiego. Bierze czynny udział w koncertach na terenie kraju i poza jego granicami. 

Piotr Paterka

Mateusz Przyłęcki

Teatr – Kraków

Absolwent Wydziału Aktorskiego (2001) i Wydziału Reżyserii Dramatu (2009) Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. L. Solskiego w Krakowie (obecnie Akademia Sztuk Teatralnychim. S. Wyspiańskiego). Studiował również w Akademii Praktyk Teatralnych w Gardzienicach (2001-2003). Wyreżyserował spektakle: „Życie / instrukcja obsługi”, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera listopad 2008), „Lailonia” wg L. Kołakowskiego, Teatr Kana w Szczecinie (premiera przesień 2009), „Stefcia Ćwiek w szponach życia” wg D. Ugresic, Teatr Ludowy, Kraków (premiera listopad 2009), „Tango” S. Mrożka, Teatr Współczesny w Szczecinie (premiera październik 2010), „Czarnoksiężnik Oz” wg F. L. Baum’a, Teatr Lalki i Aktora „Pinokio” w Łodzi (premiera marzec 2011), „Mglisty Billy” wg G. Bianco, Teatr Figur Kraków (premiera czerwiec 2013), „Projekt: MATKA”, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2014), „Ławeczka” A. Gelmana, Teatr Dramatyczny w Białymstoku (premiera luty 2015), „Projekt: OJCIEC”, Teatr Kana w Szczecinie (premiera wrzesień 2016), „Trik Patryka” K. Sagora, Teatr Ludowy w Krakowie, (premiera wrzesień 2017), “Tu nawet muchy są bezpieczne” wg G. Dahle, Teatr Szkolny Akademii Teatralnej w Warszawie, “Trójka na głowie” C. Brandau, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu (premiera listopad 2018), „Klara” I. Kuny, Teatr Totutotam Kraków (premiera czerwiec 2019), „Pamięć wody” S. Stephenson, Teatr Totutotam Kraków (premiera maj 2021). Jako instruktor teatralny prowadzi autorskie warsztaty od 2001 roku. Prowadził zajęcia m. in. w Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie, Wydział Teatru Tańca w Bytomiu, Studium Terapii przez Sztukę w Teatrze Ludowym, Lart Studio, Centrum Edukacji Teatralnej w Krakowie. Współpracuje z firmą Pathways Polska (szkolenia artystyczne dla biznesu).

Piotr Paterka

Tyna Kozłowska

Teatr – Poznań

Aktorską przygodę rozpoczęła na Scenie Wspólnej od spektaklu ,,Na pograniczu dwóch światów’’(reż. Anna Romberg, 2015). Absolwentka poznańskiego Studia Sztuki Teatralno Aktorskiej STA. W latach 2018-2019 zagrała w spektaklach dyplomowych: ,,wolnOŚĆ’’ (reż. Michał Karwowski, 2018); ,,Sen nocy letniej’’(reż. Anna Gryszkówna, 2019) i ,,Genesis’’ (reż. Karol Wróblewski, 2019). Wraz z grupą artystyczną oraz spektaklem pod tym samym tytułem: ,,ONE albo X scen z życia’’ (reż. Justyna Machaj), miała okazję stanąć na wielu polskich scenach teatralnych oraz wziąć udział w festiwalach artystycznych takich jak Malta Festiwal (2018) czy Dotknij Teatru (2019). Ukończyła warsztat: ,,Aktor/ ruch/ głos – aktor wielowymiarowy’’ w Teatrze Chorea w Łodzi prowadzony przez Tomasza Rodowicza, Janusza Adama Biedrzyckiego i Elinę Tonevę. Aktualnie studentka Filologii Polskiej ze specjalizacją artystyczno-literacką na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Piotr Paterka

Aleksandra Andrzejewska

Teatr, Wokal, Taniec – Wrocław

Debiutująca polska artystka i wokalistka. Jest autorką tekstów oraz kompozytorką muzyki rozrywkowej. Od 2021 roku związana z wytwórnią KAYAX i projektem My Name Is New. Adeptka drugiego roku Studium Musicalowego Capitol we Wrocławiu, współpracująca z Teatrem Muzycznym Capitol jako chórzystka. Swój warsztat aktorski szlifowała pod okiem znanych polskich aktorów i improwizatorów, a w swoje warsztaty chętnie wplata techniki oddechowe oraz ruch i plastykę ciała. 

Piotr Paterka

Ewelina Nina Grzelczak

Teatr – Wrocław

Aktorka, wokalistka, pedagog artystyczny. Absolwentka Studium
Musicalowego przy Teatrze Capitol we Wrocławiu, na scenie którego debiutowała w spektaklu dyplomowym „Mytarstwa” w reż. Tomasza Mana uzyskując tytuł Aktora scen muzycznych ze specjalizacją wokalno-aktorską. Ukończyła również L’art Studio aktorskie w Krakowie, oraz Szkołę Muzyczną I st. w klasie fortepianu. Przez 7 lat związana była z Teatrem Artenes, w którym zagrała tytułowe role: Balladyny w „Balladynie” Juliusza
Słowackiego, Julii w „Romeo i Julii” Wiliama Shakespeare czy Mary w „Tajemniczym Ogrodzie” Francesa Hodgsona Burnetta. Współpracowała również z Teatrami muzycznymi Frant, Forte czy Operą Wrocławską, a także z Teatrem Polskim na deskach którego wystąpiła w „Baśniach Pana Perrault” w reż. Michała Białeckiego. Obecnie częściej realizuje role ekranowe, zobaczyć ją można min. w fabule „1:11” w reż. Mirona Wojdyło czy wrocławskich produkcjach serialowych jak np. „Dzielnica Strachu” w której wciela się w rolę Majki. Od wielu lat prowadzi również artystyczną działalność pedagogiczną w postaci zajęć: teatralnych, wokalnych, musicalowych dla dzieci, młodzieży i  reżyseruje spektakle – od niedawna również w swoim studiu artystycznym ‘afisz!’. W ramach rozwoju i zainteresowań dodatkowych dyplomowała się z Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim, a także uzyskała tytuł magistra na wydziale Pedagogiki SGK w Warszawie.

Piotr Paterka

Piotr Paterka

Wokal – Poznań

Wokalista, pedagog i autor tekstów urodzony w Stargardzie. Przygodę ze śpiewem rozpoczął w dzieciństwie, biorąc udział w konkursach i festiwalach muzycznych, zdobywając wiele nagród i wyróżnień. Sumiennie reprezentował swoje rodzinne miasto na licznych imprezach okolicznościowych i koncertach.

W 2014 roku ukończył studium wokalne Art of Voice Studio w Poznaniu. W 2015 roku rozpoczął studia na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na kierunku wokalistyka jazzowa i rozrywkowa. Jest absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, a także Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalistyka estradowa. W 2019 roku uczestniczył w I Międzynarodowej Konferencji Naukowej pod nazwą: Od bluesa do piosenki.

Obecnie prowadzi zajęcia wokalne w Akademii Sztuk Scenicznych PAPA w Poznaniu, oraz w prywatnej szkole muzycznej Republika Rytmu. Pod nazwą projektu REDCARPET wraz z zespołem tworzy swój własny autorski materiał, a kompozycje odnaleźć można na większośći portali streamingowych.

Piotr Paterka

Krzysztof Piersa

Kurs „Od zera do bestsellera”

Autor poradników “Komputerowy ćpun“, “Trener Marzeń” oraz serii fantastycznej “Kosmiczne Bobry“. W ciągu czterech lat odbył 450 spotkań autorskich na terenie całego kraju i cieszy się świetnymi referencjami pośród wielu szkół i bibliotek.

Jako terapeuta ds. Uzależnień, Krzysiek Piersa przemierza Polskę wzdłuż i wszerz rozmawiając i tłumacząc jak niezwykła i jednocześnie niebezpieczna potrafi być cyfrowa rozgrywka. Mając wieloletnie doświadczenie z grami komputerowymi, dziennikarstwem gamingowym i esportem, przedstawia wszelkie zjawiska związane z nowoczesnymi technologiami.

“Jestem astygmatykiem, dyslektykiem, dysortografikiem. Nie mam talentu pisarskiego, maralskiego ani aktorskiego. Mam kanał na YouTube, nagrywam rap, piszę książki, wygrywam zawody modelarskie rangi wojewódzkiej, a w wolnym czasie chodzę na siłownię i uczę się grać na pianinie. Nie ma czegoś takiego jak talent, lecz potrzeba i determinacja.”

Jako coach i pasjonata życia, Krzysiek Piersa w prosty sposób tłumaczy jak nazywać, określać i realizować swoje marzenia. Na spotkaniach przedstawia proste mechanizmy zarządzaia czasem oraz radzenia sobie z krytyką. Unika dawania złotych rad i wykrzykiwania górnolotnych haseł w stylu “to ferrari czeka na podjeździe”. Lista rzeczy niemożliwych jest krótsza, niż się wydaje.

Jako pisarz fantastyki dzieli się bogatym światem wyobraźni, zachęca do zapoznania się z literaturą i próbowania własnych sił w pisarskiej profesji. Opowiada o największych problemach i najwspanialszych chwilach w długim procesie tworzenia nowej powieści. Zawsze przemyci kilka informacji o “Kosmicznych Bobrach“.

Krzysztof Piersa

Olga Grzelak (Zdenka Pszczołowska)

Teatr – Kraków

Dramaturżka i reżyserka, absolwentka komparatystyki literackiej i performatyki przedstawień na Uniwersytecie Jagiellońskim, studentka na Wydziale Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie i doktorantka w Katedrze Performatyki Przedstawień UJ. Laureatka nagrody im. Sławomira Świontka w Konkursie Instytutu Teatralnego na najlepszą pracę magisterską z zakresu wiedzy o teatrze, widowisku i performansie za pracę Widzenie teatru. Fotografia teatralna w nowej perspektywie napisaną pod kierunkiem prof. Małgorzaty Sugiery. Publikowała m. in. w czasopiśmie Fragile i artPapier, a także w czasopiśmie MIK Art History and Criticism, współautorka tomu Fikcje jako metoda, dramaturżka oraz autorka tekstu do spektaklu Krasnoludki – Boysband w reżyserii Anny Leśniak, autorka dramatu Urszula Oneironiczna, którego czytanie w marcu 2019 wyreżyserowała Maria Baładżanow;
reżyserka czytania performatywnego dramatu Narzędzia ojca Agaty M. Skrzypek w Scenie Supernova, autorka dramatu Fabrykantka wydanego przez Stary Teatr pod redakcją Agaty Dąbek w antologii Nasz głos, dramaturżka spektaklu Po Dostojewskim w reżyserii Małgorzaty Jakubowskiej, autorka koncepcji, dramaturżka i reżyserka instalacji dramatycznej Zróbmy sobie zdjęcie z wojny, dramaturżka i reżyserka spektaklu Symphony No. 5  asystentka Romana Gancarczyka i Grzegorza Jarzyny. 1.06.2020 w ramach repertuaru Narodowego Starego Teatru w Krakowie premierę miał jej internetowy projekt teatralny Freshwater na podstawie dramatu Virginii Woolf.

Olga Grzelak (Zdenka Pszczołowska)

Magdalena Pamuła

Wokal – Warszawa

Wokalistka, aktorka. Uhonorowana Medalem Prezydenta miasta Lublina z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru w uznaniu za znaczące osiągnięcia w pracy artystycznej oraz stworzenie wielu wybitnych kreacji aktorskich i wokalnych. Laureatka wielu festiwali związanych z piosenką artystyczną. Absolwentka krakowskiej Wiedzy o Teatrze
oraz XII Akademii Praktyk Teatralnych „Gardzienice”. W 2015 roku dołączyła do zespołu teatru „Gardzienice” jako aktorka i instruktor Akademii.

Od 2020 roku freelancerka współpracująca z teatrem „Gardzienice” i krakowskim teatrem „Migro”. Współzałożycielka, wokalistka i muzyk międzynarodowego polsko-węgierskiego kolektywu 7People.

Magdalena Pamuła

Weronika Ogonowska

Wokal – Wrocław

Wokalistka od wielu lat związana z wrocławską sceną muzyczną. Na co dzień zajmująca się muzyką klasyczną (Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu solowego).


Często współpracuje z chórem Narodowego Forum Muzyki w formie chórzysty. Jednak muzyka rozrywkowa jest bliska jej sercu.
Od roku 2020 aktorka w Teatrze muzycznym Forte. Jednym z najbardziej istotnym elementem w śpiewie jest dla niej słowo i jego wymowa. Odnajduje się dobrze zarówno w polskiej jak i w zagranicznej muzyce rozrywkowej.

Klaudia Kostrzewska

Taniec – Warszawa

Certyfikowany instruktor hip-hop, tancerka, choreograf. Tańczyła w wielu grupach tanecznych: Ride Da Riddim, z której się wywodzi, Anwil Dance Team, Polfarmex Dance Team, Angry Chicks oraz Twerkout Crew. Uczyła się wielu stylów (dancehall, hip-hop, sexydance, twerk, azonto, reggaeton czy soca, ponieważ bardzo ceni sobie różnorodność tematyczną i eksperymentowanie z formą. Można ją zobaczyć w niejednym klipie tanecznym i na występach podczas wydarzeń kulturalnych. Jej wiodącą tematyką warsztatową jest taniec w stylu sexy dance. Na swoich zajęciach zawsze bardzo zwraca uwagę na autentyczność i samopoczucie grupy.

Prywatnie zapalona podróżniczk oraz poszukiwaczka przygód.

 

Maria Feduniewicz

Wokal – Katowice

Swoje pierwsze kroki stawiała na deskach teatralnych szkoląc się i kształcąc w kierunku wokalnym i aktorskim występując w spektaklach oraz festiwalach muzycznych. Ukończyła pierwszy stopień Wokalistyki Jazzowej Uniwersytetu Rzeszowskiego w klasie wokalu dr Olgi Boczar. Obecnie studentka Wokalistyki Estradowej Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie wokalu mgr Mieczysława Szcześniaka. Wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów. Pasjonatka pracy z ludźmi zarówno indywidualnej jak i grupowej. Swój głos kształciła pod okiem takich pedagogów jak Mieczysław Szcześniak, Danuta Sandecka, Anna Ruttar, Olga Boczar, Dorota Kopka, Patrycja Zarychta. Pobierała także lekcje u takich pedagogów jak Anna Stępniewska-Gadt, Beata Przybytek, Sonia Lachowolska i Anna Serafińska. Na koncie ma wiele koncertów w kraju i za granicą, m.in u boku takich artystów jak Mieczysław Szcześniak, Beata Przybytek, Anna Gadt, Alicja Majewska, Włodzimierz Korcz, Grażyna Łobaszewska, Janusz Szrom, Ewa Uryga, Gabriela Gąsior, Brian Fentress. W sztuce wokalnej bardzo ceni sobie naturalność oraz komfort podczas wydobywaniu głosu.

Joanna Słowińska

Wokal – Poznań

Absolwentka Edukacji artystycznej w zakresie sztuki muzycznej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w specjalności muzyka estradowa wokalna oraz studentka śpiewu solowego na Wydziale Wokalno- Aktorskim Akademii Muzycznej
im. I.J. Paderewskiego. Prowadzi aktywną działalność edukacyjną jako nauczyciel śpiewu, instruktor zajęć
muzyczno-ruchowych, jest organizatorem wydarzeń kulturalnych. Rozwija swoją działalność artystyczną, występowała m.in. z Filharmonią Kaliską, orkiestrą Filharmonii Kameralnej im. W. Lutosławskiego w Łomży a także wielu innych miejscach w Polsce.

Według niej praca wokalisty ma sens wtedy, gdy pamięta się, że drobne niedoskonałości techniczne można wybaczyć wykonawcy, ale śpiewu bez zaangażowania i emocji nigdy.

 

Julita Zielińska

Wokal – Gdańsk

Wokalistka, kompozytorka, pedagog. Członkini zespołu Lepi.my, Zielińska oraz Ziewa. Od pięciu lat, wykładowca w Akademii Muzyki Rozrywkowej, od trzech – trener w złotych szeregach ekipy warsztatów Just Cover It w Warszawie i nie tylko, wykładowca na corocznych Kreatywnych Warsztatach Wojtka Pilichowskiego.

Współpracowała między innymi z Krzysztofem Ścierańskim, Dick4Dick, Grażyną Łobaszewską, Sotei. Laureatka prestiżowych konkursów takich jak np. Jarocińskie Rytmy Młodych, Spotkania zamkowe w Olsztynie, Frazy w Poznaniu, Maraton Piosenki Osobistej i wiele innych.

Uczyła się u artystów takich jak Paulina Przybysz, Wojtek Pilichowski, Natalia Kwiatkowska czy Grażyna Łobaszewska.

Joanna Dolata

Wokal – Katowice

Certyfikowany nauczyciel techniki wokalnej MIX Międzynarodowego Stowarzyszenia IVTOM, ukończyła kursy z techniki rehabilitacji i rozwoju głosu Dr Lax Vox oraz Flow Phonation.

Absolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach na kierunku Jazz i Muzyka Rozrywkowa o specjalności Wokalistyka jazzowa (studia I i II st.)

Współpracowała z takimi artystami, jak: Maryla Rodowicz, Katarzyna Groniec, Irena Santor, MC Silk znanym z reklamy Blika, czy zespołem Lady Punk. Nagrała debiutancką płytę z zespołem Mango Collective, a obecnie z własnym projektem pracuje nad nowym materiałem.

 

Joanna Dolata

Magdalena Howorska

Wokal – Warszawa, Poznań

W wieku 9 lat rozpoczęła swą przygodę z muzyką w poznańskiej Szkole Muzycznej w klasie fortepianu, zdobywając przez lata liczne nagrody i wyróżnienia na konkursach krajowych i międzynarodowych. Z wiekiem stwierdziła jednak,że najpiękniejszym instrumentem jest głos ludzki,który łączy w sobie dźwięk, słowo, energię, wibrację i pokazuje naszą wrażliwość.

Ukończyła prestiżowe Policealne Studium Jazzu im.H.Majewskiego w Warszawie w klasie wokalistyki jazzowej. Miała zaszczyt kształcić się pod okiem wybitnych muzyków- legend polskiej sceny jazzowej ( Iza Zając, Janusz Szrom, Andrzej Jagodziński, Bogdan Hołownia,Wojciech Kamiński, Wojciech Zieliński i inni). Aktualnie kończy studia w warszawskiej Akademii Teatralnej, znów mając szansę pracowania z „największymi” aktorami i wykładowcami. W Akademii Teatralnej pracuje jako asystentka u boku Krzysztofa Majchrzaka. Na swoim koncie ma mnóstwo nagród zdobytych na konkursach jazzowych i festiwalach wokalnych. Koncertuje z wybitnymi muzykami jazzowymi młodego pokolenia. Stawia swoje pierwsze kroki na deskach teatralnych, występując w spektaklach i musicalach. Jest również muzykiem sesyjnym – udziela się na płytach znanych polskich artystów oraz występuje z nimi na koncertach. Stawia na rozwój i cały czas poszukuje.

Bartek Gola

Teatr – Warszawa

Absolwent Państwowej Wyższej Szkoły teatralnej we Wrocławiu, absolwent Laboratorium Meisnera w Warszawie.

Na co dzień pracuje jako aktor, reżyser i instruktor aktorstwa. Jako acting level performance nadzoruje sekcję aktorską i współtworzy spektakle w Broadway Musical School.

Zadebiutował rolą w filmie „Maraton tańca” Magdaleny Łazarkiewicz w wieku dziewiętnastu lat. Można go zobaczyć w teledyskach, reklamach, kampaniach społecznościowych, filmach i serialach, m.in.: W Rytmie Serca, Leśniczówka, Dziewczyny Wojenne, Za Marzenia, The Coldest Game, Gejsza, Stulecie Winnych, Gang, Przyjaciółki, Pierwsza Miłość, Klan, Ojciec Mateusz, Bodo. Film krótkometrażowy „Cisza” w reż. Iwony Bieleckiej, w którym zagrał główną rolę razem z Ewą Kasprzyk został wielokrotnie nagrodzony na 48 Hour Film Project Poland.

Jako reżyser tworzy autorskie projekty teatralne i realizuje koncerty. W 2018 roku, wraz z premierą sztuki “Don Juan”, powołał do życia grupę Teatr Południe.

Jadwiga Kirschanek

Wokal – Kraków

Jadwiga Kirschanek urodziła się w Krakowie. Muzyka była obecna w jej życiu już od najmłodszych lat. Edukację muzyczną rozpoczęła od gry na skrzypcach. Akademię Muzyczną w Krakowie ukończyła w klasie śpiewu i wciąż doskonali swoje umiejętności na licznych kursach muzycznych m.in. pod kierunkiem Olgi Pasichnyk, Leny Lootens, Seo Hee Jung.

Jest finalistką międzynarodowych konkursów wokalnych w Belgii i we Włoszech. Jej krąg zainteresowań muzycznych jest bardzo rozległy – od muzyki dawnej, poprzez klasycyzm, muzykę współczesną i awangardową. Obejmuje również udział w projektach obejmujących tworzenie muzyki filmowej i eksperymentalnej oraz jej wykonawstwo.

Jadwiga debiutowała na scenie jako Barbarina w „Le nozze di Figaro” W. A. Mozarta na krakowskim Barbakan Festival z Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej. Koncertowała w wielu miastach Polski, Litwy, Czech, Niemiec, Belgii i Egiptu. Brała udział w licznych festiwalach, m.in.: muzyki operowej (Belgia), muzyki dawnej (Kraków, Przemyśl, Poznań, Szczawnica), muzyki filmowej (Kraków, Wrocław i Karlowe Wary), a także muzyki alternatywnej (Open’er Festiwal w Gdyni). Dokonała wielu nagrań studyjnych, w tym dla Teatru Polskiego Radia.

Zajmuje się również pedagogiką wokalną. Prócz zajęć indywidualnych prowadziła zajęcia umuzykalniające dla dzieci i młodzieży w Krakowie. W 2013r. poprowadziła warsztaty dla studentów Hochschule für Musik und Theater w Hamburgu, wprowadzając ich w tajniki polskiej muzyki współczesnej. W swojej pracy pedagogicznej korzysta z autorskich metod edukacyjnych kładąc nacisk na pozbycie się szkodliwych napięć w ciele. Wieloletnie doświadczenie w pracy na scenie oraz w studiach nagrań jako wokalistka, konsultant wokalny oraz muzyk sesyjny pozwala jej na kompleksowe przygotowanie młodych adeptów sztuki wokalnej.

Izabela Skrypuch

Wokal, Teatr – Kraków

Aktorka, trener emisji głosu i estetyki mówienia, coach. Od ponad piętnastu lat występuje na scenach w całej Polsce w produkcjach teatralnych oraz musicalowych. Swoje doświadczenie i umiejętności szlifowane pod okiem min. Olgi Szwajgier i po latach praktyki przekuła ją z powodzeniem we własną działalność  szkoleniową.

Od 2012 popularyzuje wiedzę z zakresu emisji głosu prowadząc warsztaty oraz sesje indywidualne autorską metodą opartą na prawidłowym ustawieniu samogłosek. Jest autorką książki “Emisja głosu w pigułce”

 

 

Dominika Krata

Improwizacja kontaktowa – Warszawa

Z zawodu: psycholog, trener, mediator. Jest koordynatorką w projekcie SENSytywni.pl. W ramach tego projektu m.in. od grudnia 2017 współprowadzi z Moniką Chwesiuk warsztaty z elementami psychoterapii tańcem i ruchem, uważności, dramaterapii oraz arteterapii. Uwielbia szukać w sobie i otoczeniu inspiracji do ruchu spontanicznego, tworzenia przestrzeni do jego wyrazu.

Od 6 lat poświęca swój wolny czas metodom pracy z ciałem/ruchem – praktykuje 5Rytmów® oraz ma przygotowanie w oparciu o szkołę Labana (ukończony kurs podstawowy i zaawansowany analizy ruchu – ‘Laban Bartenieff Movement System/LBMS/’). Także od 6 lat obecna jest w jej życiu uważność (ukończyła kurs Breathworks Mindfulness dla Zdrowia).

Kasia Okuszko

Taniec – Warszawa

Dwukrotna zwyciężczyni międzynarodowego konkursu Bachata Social Competition z 2016 i 2017 roku oraz nagrody publiczności.Występowała w teatrze (“My fair lady”), telewizji (Eurowizja, “Jaka to melodia”), na koncertach (“Festiwal muzyki lat90′”, “Kabareton”), oraz w wielu reklamach, teledyskach i przy innych eventach. Tańczy od 18 lat.

Przez 16 lat zajmowała się tańcem towarzyskim, gdzie zdobyła klasę S w obu stylach.

Magda Przyborowska

Pisanie kreatywne – Warszawa

– doktor nauk humanistycznych – specjalizacja: literatura, teatr i kino
– autorka książki „Bogumił Kobiela. Sztuka aktorska”
– scenarzystka, pisarka, improwizatorka
– pedagog z wieloletnim doświadczeniem w pracy jako nauczyciel oraz w prowadzeniu warsztatów teatralnych – praca z dziećmi i młodzieżą na wszystkich etapach edukacyjnych’
– twórczyni autorskiego programu warsztatów teatralnych i kreatywnego pisania z wykorzystaniem improwizacji teatralnej.
– współpracuje z aktorami, reżyserami i pisarzami.

Kasia Grygowska

Wokal – Wrocław

Śpiewem zajmuje się od 15 lat. Swoją drogę muzyczną zaczynała w w chórze, następnie zdecydowała się na naukę śpiewu solowego. Ukończyła Państwową Szkołę Muzyczną II stopnia im. Ryszarda Bukowskiego we Wrocławiu w klasie śpiewu oraz studia licencjackie na Wydziale Wokalnym Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie w 2015 roku rozpoczęła studia magisterskie.

Swoje umiejętności wokalne szkoliła na licznych kursach, m.in.Zimowym Kursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju, Kursie Interpretacji Muzyki Oratoryjnej i Kantatowej Wratislavia Cantans, Kursach Mistrzowskich.

Cały czas pracuje nad warsztatem wokalnym i zgłębia tajniki techniki wokalnej bel canto chętnie dzieląc się wiedzą z innymi.

Wojciech Elszyn

Pisanie kreatywne – Warszawa

Magister filologii polskiej ze specjalizacją filmoznawczą i przygotowaniem pedagogicznym. Do jego głównych form działania należy teoria literatury, szczególnie zagadnienia z obszaru ontologii dzieła literackiego.

Uczenie, przekazywanie wiedzy, prowadzenie warsztatów to dla niego połączenie pasji i pracy zawodowej. Zajmuje się tym już ponad 10 lat, realizując się we własnym biznesie. Pisze autorskie opowiadania i artykuły popularno-naukowe, poświęcone teorii literatury.

Właściciel Akademii Rozwoju MasterMind w ramach której prowadzi liczne szkolenia kreatywnego myślenia, oraz pisania kreatywnego.

Hołduje idei swobody twórczej, jednak jest zdania, że – by łamać zasady – każdy twórca literatury powinien je najpierw znać. Dlatego też w swojej pracy warsztatowej łączy teoretyczny kanon wiedzy z praktycznymi technikami i alternatywami.