WARSZTATY TEARALNE DLA MŁODZIEŻY
Z MONIKĄ MARTIN
Zajęcia, w grupie teatralnej przeznaczone są dla wybranych osób, które przejawiają predyspozycje aktorskie. Warsztaty prowadzę w oparciu o ćwiczenia z różnych technik aktorskich, selekcjonując i dostosowując je do możliwości i potrzeb uczestników. Zależy nam, aby uczniowie biorący udział w warsztatach, poza nabyciem umiejętności aktorskich, rozwijali umiejętności interpersonalne, potrafili współpracować w grupie, byli wrażliwi na potrzeby innych oraz podwyższali poziom samooceny i samoakceptacji. Po stworzeniu bazy w postaci warsztatu, rozpoczniemy pracę nad stworzeniem pewnej całości scenicznej.
Zależy nam na tym, aby uczestnicy brali czynny udział w całym procesie twórczym. Chcielibyśmy, aby przedstawienie kończące projekt było wynikiem pracy warsztatowej, zatem składało się bezpośrednio z etiud i sytuacji stworzonych wcześniej z pomysłów uczestników.
Istotą nie jest efekt końcowy, ale to, aby spektakl miał charakter podsumowujący etap wspólnej pracy i był pewnego rodzaju próbą zmierzenia się z nową sytuacją.
Ta strona jest pełnym opisem warsztatów teatralnych. Zapisy na ten warsztat trwają na stronie poniżej.
Monika Martin
Podczas studiów aktorskich debiutowała na deskach Teatru im. Stefana Jaracza w Olsztynie, jednak ze sceną jest związana od szóstego roku życia. Kiedyś zawodowa tancerka, dziś aktorka, choreograf i pedagog.
Aktualnie związana z Kabaretem literackim Mucha nie siada. Pojawia się w reklamach telewizyjnych i serialach. Prowadzi liczne warsztaty, lekcje teatralne, reżyseruje spektakle młodzieżowe oraz zasiada w jury konkursów i przeglądów teatralnych. ,,Z powołania jestem belfrem. Obserwowanie i czynne uczestnictwo w twórczym i osobistym rozwoju drugiego człowieka daje mi coś więcej, ogromną satysfakcję i sens.”
HARMONOGRAM TEMATYCZNY ZAJĘĆ
2. Trening aktorski. Ćwiczenia pobudzające wyobraźnie. Praca nad skupieniem. Improwizacje.
3. Trening aktorski. Praca z ciałem. Dykcja oraz podstawy prawidłowej emisji głosu.
4. Budowa etiudy teatralnej. Etiudy tematyczne, hasło, bez użycia słów. Omówienie.
5. Trening aktorski. Etiudy tematyczne, hasło, etiuda z dialogiem. Omówienie.
6. Rozgrzewka ruchowa z elementami tańca współczesnego. Praca nad świadomością ciała. Nauka wyrażania emocji poprzez ciało, ruch i głos. Etiudy inspirowane muzyką.
7. Trening aktorski. Dyskusja na temat emocji – jaki bodziec wywołuje konkretny stan. Rozmowa na temat przekazu scenicznego. Etiudy indywidualne. Omówienie.
9. Trening aktorski. Ćwiczenia pobudzające wyobraźnie. Praca nad ,,prawdą sceniczną”. Przemyślenia i wnioski.
10. Trening aktorski. Budowanie etiud tematycznych. Próba łączenia fabularnego pojedynczych scen. Omówienie.
11. Trening aktorski. Budowanie całości scenicznej. Omówienie formy przestawienia i zastosowania środków wyrazu.
12. Trening aktorski. Próba całości scenicznej/pokaz etapu pracy warsztatowej. Omówienie.
13. Spotkanie podsumowujące wspólny proces twórczy. Rozmowa na temat odczuć uczestników, omówienie postępów i wnioski oraz przemyślenia z jakimi młodzi adepci kończą ten etap przygody z teatrem.